اسکان اضطراری ۷۰ هزار و درمان سرپایی ۵۰ هزار زائر اربعین توسط هلال‌احمر ایلام

سرویس ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از اسکان اضطراری ۷۰ هزار و درمان سرپایی ۵۰ هزار زائر اربعین توسط هلال‌احمر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا علیمحمدی اظهار داشت: از ۱۴ تا ۲۸ شهریورماه امسال به بیش از ۵۰ هزار زائر خدمات سرپایی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت بستری موقت و ۷۰ هزار و ۷۸۸ زائر نیز در اردوگاه ها و مکان های عمومی تجهیز شده توسط این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

وی اضافه کرد: به جز ارائه خدمات درمانی به زائران، خدمات دیگری از جمله جابه جایی زائران با ویلچر، تعمیرات و شست‌وشوی البسه زائران هم در مرز مهران انجام شد و در این راستا با ۵۸ ویلچر، ۶ هزار و ۵۰۰ زائر منتقل، با ۴ چرخ خیاطی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ البسته تعمیر و با ۱۲ دستگاه لباسشویی، لباس ۶۰۰ زائر شست‌وشو شد.

علی محمدی عنوان کرد که خدمات حوادث جاده‌ای نیز توسط جمعیت هلال‌احمر از ۱۴ تا ۲۸ شهریور ماه ، ۵۸ حادثه جاده‌ای اتفاق افتاد که ۲۵۴ نفر دچار مصدومیت شدند، ۲۳ نفر رهاسازی و همچنین ۶۵ نفر از آنان به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت، ۲۲ هزار تست فشارخون، ۴ هزار آموزش چهره‌به‌چهره، ۷ هزار بروشور، ۴ هزار ماسک، ۸ هزار آب معدنی توزیع و ۷۵۰ پیام آموزشی جهت اطلاع رسانی زائران در فضای مجازی ارسال شد.

کد خبر 38555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha