بیش از ۴۰ هزار زائر حسینی از مرز تمرچین عازم کربلا شدند

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود تا پایان روز شنبه ۱۹ شهریورماه بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های زائرین حسینی از طریق مرز تمرچین عازم مرقد مطهر امام حسین در کربلا شده اند.

خضر کاک درویشی، در خصوص آخرین آمار تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر به خبرنگار کردپرسگفت: با توجه به تداوم عبور زائران از مرز تمرچین پیرانشهر و همچنین بروز مشکلاتی برای تردد زائران در سایر مرزهای منتهی به کشور عراق بسیاری از هموطنانمان پایانه مرزی تمرچین را برای رسيدن به کربلای معلی انتخاب کرده اند.

او ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای موجود تا پایان روز شنبه ۱۹ شهریورماه بیش از ۴۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های زائرین حسینی از طریق مرز تمرچین عازم مرقد مطهر امام حسین در کربلا شده اند که بدون شک با توجه به شرایط موجود این آمار در روزهای آتی به چندین برابر خود خواهد رسید.

کاک درویشی بیان کرد: از همان روزهای اول با برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری های لازم توسط ستاد اعزام زائرین اربعین حسینی تمامی زیرساخت‌های ضروری در حد وسع و توان شهرستان برای اعزام زائرین آماده شده است و هم اکنون در مرز تمرچین هیچ گونه نگرانی در خصوص تردد زائران وجود ندارد.

فرماندار پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مسئولان طرف اقلیم کردستان عراق، گفت: خوشبختانه مسئولان اقلیم کردستان هم با هماهنگی های لازم با طرف ایرانی نسبت به تسهیل در امر تردد، اسکان زائرین، فراهم نمودن سرویس های ایاب و ذهاب و سایر موارد لازم اقدام می کنند که جای تقدیر دارد.

مقام عالی شهرستان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تاثیرات تردد زائران اربعین حسینی در عرصه‌های مختلف، گفت: اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تقویت وحدت بین مذاهب و قومیت‌های مختلف ایرانی است همچنین برکات این رویداد تاریخی در زمینه‌های مختلفی از جمله، تقویت زیرساخت های عمران و آبادانی، توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی و آبادانی منطقه قابل مشاهده و ملاحظه است.

او در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از حضور مردم در همه عرصه‌ها بویژه در موضوع اربعین حسینی، اضافه کرد: مردم ما یکبار دیگر ثابت کردند هر وقت اراده کنند می‌توانند بهترین حماسه‌ها را رقم بزنند لذا با توجه به همراهی مردم پیش بینی ما برای سالهای آتی عبور ميليونی زائرین از تمرچین پیرانشهر است به همین خاطر با تمام توان برای فراهم ساختن شرایط ایده‌آل و مناسب برای وقوع این رویداد تاریخی در آینده اقدام خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس، مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است. براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بود که با تصمیم ستاد مرکزی همزمان با سایرگذرگاه‌های کشور از ١٩ شهریور ماه عبور و مرور در این نطقه مرزی ممنوع شد.

پس از یک روز توقف با حضور وزیر کشور در مرز تمرچین از امروز ٢١ شهریور ماه مرز برای تردد زوار بازگشایی شده است.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

کد خبر 38221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha