اردوغان و بایدن در ماه جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد

سرویس ترکیه - بنا بر گزارش برخی رسانه ها اردوغان و بایدن این ماه برای گفتگو درباره F-16 و سوریه دیدار می کنند.

به گزارش کردپرس، یک مقام مسئول ترکیه ای که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رویترز از ادامه گفتگوها بین ترکیه و ایالات متحده خبر داد و گفت که به احتمال زیاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ماه جاری برای مذاکره درباره خرید تسلیحات از آمریکا، جنگ اوکراین و حمله به سوریه با جو بایدن رئیس جمهور ایلات متحده دیدار خواهد کرد.

به نوشته روزنامه جمهوریت، ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو نقش مهمی در ایجاد تعادل بین مسکو و کی یف بازی می کند. این کشور در حالی که از روسیه برای حمله به اوکراین انتقاد می کند و به اوکراین کمک تسلیحاتی می کند، مخالف تحریم روسیه از سوی غرب نیز هست. همچنین مراقب است که روابط تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری با روسیه در اثر جنگ دچار اختلال نشود.

بایدن و اردوغان آخرین بار در ماه ژوئن در نشست ناتو در مادرید با یکدیگر دیدار کردند. پس از این نشست، ترکیه رأی وتوی خود علیه عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را پس گرفت. بایدن نیز در اجلاس ناتو از تلاش خود برای به دست آوردن موافقت کنگره آمریکا با فروش هواپیماهای جنگی F-16 به ترکیه خبر داد.

مقام ترکیه ای گفت: «پس از آخرین دیدار اردوغان با بایدن، دولت آمریکا برای برآورده کردن برخی از خواست های ترکیه از جمله موضوع فروش هواپیماهای F-16 گام های مثبتی برداشت و ما برخی تحولات را در حوزه روابط بین دو کشور پیش بینی می کنیم. انتظار می رود که اردوغان در ماه سپتامبر به واشنگتن سفر کند.»

این مقام مسئول ترکیه ای با اشاره به حمایت آمریکا از یگان های مدافع خلق (YPG) در سوریه، از این موضوع به عنوان یکی از محور های تنش میان دو کشور آمریکا و ترکیه یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین دو کشور، باعث ایجاد تغییراتی در حوزه سوریه شود. او گفت که «برخی مقامات آمریکایی از موضوع تهدید YPG علیه ترکیه آگاهی دارند».

کد خبر 38128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha