حد خودتان را بدانید و برای HDP تعیین تکلیف نکنید

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک HDP خطاب به دو ائتلاف حاکم و اپوزیسیون هشدار داد که بر سر نام HDP سیاست ورزی نکنند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در واکنش به سخنان اخیر مرال آکشنر رهبر حزب خوب مبنی بر این که با HDP سر یک میز نخواهد نشست، خطاب به او و دیگر رهبران احزاب هشدار داد که هیچ کس حق سیاست ورزی بر سر نام HDP را ندارد.

بنا بر اعلام سایت رسمی HDP، بولدان که در نشست شورای زنان HDP شرکت می کرد، در سخنانی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات و تلاش حزب حاکم برای ایجاد درگیری و هرج و مرج در کشور، تنها راه مقابله با این وضعیت را سازمان دهی شدن گروه های مختلف به ویژه زنان و کردها دانست. او در سخنان خود HDP را حزبی بر پایه مساوات بین زنان و مردان اعلام کرد.

بولدان در واکنش به اظهارات اخیر آکشنر، گفت: «روی سخنم با ائتلاف جمهور و ائتلاف ملت است؛ هیچ کس نباید نام HDP را دستاویزی برای سیاست ورزی خود کند. HDP را به ابزار سیاست خود بدل نکنید. هر کس باید حد و حدود خود را بداند و پیش از آوردن نام HDP بارها به آنچه که می گوید فکر کند.»

پروین بولدان در ادامه افزود: «مسئله حزب ما این نیست که صاحبان بعدی حکومت چه کسانی خواهند بود. مسئله ما در حال حاضر این است که این نظام از هم فروپاشیده فاسد، ناکارامد، بی عدالت و نابرابر، هر چه زودتر تغییر کند. مسئله ما این است که این نظام ستمکار که علیه زنان، کردها، علوی ها، ارمنی ها، و همه هویت های دیگر تبعیض اعمال می کند، نظامی که فرودستان را سرکوب می کند، نظامی که بر پایه انکار [مسئله کُرد] وجود دارد، به تمامی تغییر کند و جای خود را به نظامی دموکراتیک بدهد. مسئله ما این است که علیه همه اشتباهات تاریخی که تا کنون رخ داده، نظامی بر پایه برابری، صلح و عدالت، و یافتن راه حل بنا کنیم.»

رئیس مشترک HDP، خطاب به اپوزیسیون ترکیه گفت که «هر کسی که جسارت رویارویی با اشتباهات صدساله جمهوری ترکیه را ندارد، نمی تواند راه حلی برای مسئله کرد داشته باشد».

کد خبر 38124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha