برنامه های جدید اردوغان برای انتخابات آتی 

سرویس ترکیه - اردوغان این بار ملاک انتخاب نامزدهای انتخابات مجلس را محبوبیت افراد در حوزه های انتخاباتی قرار داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشستی فوق العاده با سران حزب عدالت و توسعه (AKP) به آنها دستور داد تا نامزدهایی را بر اساس محبوبیت مردمی برای انتخابات آتی پارلمان معرفی کنند.

به نوشته جمهوریت، در نشست فوق العاده ای که این هفته در مقر AKP و با حضور اردوغان رئیس این حزب برای شرکت در انتخابات آتی شکل گرفت، کمیسیونی برای انتخاب نامزدهای جدید انتخابات پارلمانی حزب تشکیل شد.

قرار است در این انتخابات، بر خلاف انتخابات پیشین، هویت شخص نامزدها در اولویت قرار گیرد، نه هویت حزبی آنها. به این ترتیب قرار است AKP این بار با نامزدهایی به میدان انتخابات برود که بیش از این که تداعی گر هویت حزبی باشند، در حوزه های انتخابی خود از محبوبیت و حسن شهرت برخوردار باشند. این افراد همچنین باید دارای رابطه نزدیک با مردم در حوزه های انتخابی خود باشند تا بتوانند مشکلات مردم را شناسایی کرده و با آنها در تماس باشند.

از سوی دیگر قرار است نمایندگان حاضر در مجلس که از عملکرد بالایی برخوردار نبوده و سطح تأثیرگذاری بالایی ندارند، دیگر بر روی کرسی های مجلس ننشینند. به این ترتیب اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس از AKP در دوره بعدی در پارلمان نخواهند بود.

کد خبر 38105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha