نزدیک شدن ترکیه به دولت سوریه با هدف نابودی مدیریت خودگردان است

سرویس سوریه -  دفتر رسانه‌ای مجلس سوریه دموکراتیک (MSD)، نشستی با عنوان « مسئله نزدیکی ترکیه به حکومت سوریه» با توجه به نشانه‌های پیش‌رو از وجود این مسئله و تاثیر آن بر موجودیت مدیریت خودگردان، برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، دفتر رسانه‌ای مجلس سوریه دموکراتیک (MSD)، نشستی با عنوان (نزدیکی ترکیه به حکومت سوریه) در سالن اجتماعات MSD برگزار کرد. در این نشست که تشکل‌های مدنی، احزاب سیاسی و افراد مستقل حضور داشتند ، احمد اللبان از اعضای دفتر رسانه‌ای MSD دلایل اصلی نزدیکی دولت سوریه به حکومت سوریه را شرح داد.
احمد اللبان بیان کرد که طرف‌های اجلاس سوچی درباره طرفی که راه‌حلی کلی برای مناقشه سوریه دارد، به توافق رسیدند، بنابراین دولت ترکیه در حال عادی‌سازی روابط خود با دمشق است.
اللبان ادامه داد: «آنها قصد دارند پروژه دموکراتیک را در منطقه نابود کنند و ما در این نشست به نکات اصلی این طرح می‌پردازیم تا نشانه‌های روند پیش رو را ترسیم و اثرات آن بر پروژه دموکراتیک در منطقه، مدیریت خودگردان و سرنوشت مردم سوریه و راه‌ها و احتمالات سیاسی و نظامی کنونی برای مقابله با خطرات این طرح را در نظر بگیریم.
میری الشبلی عضو مجلس عمومی محلات شیخ مقصود و اشرفیه نیز با تبریک سالگرد تاسیس مدیریت خودگردان گفت: «مدیریت خودگردان با دستاوردهایی که داشت ثابت کرد که مناسب‌ترین راه‌حل برای حل بحران سوریه است.»
الشبلی به تلاش ها و اهداف نزدیکی دولت ترکیه به سوریه اشاره کرد و گفت: «دولت سوریه نتوانست بحران موجود در این کشور را حل کند و دولت ترکیه نیز نتوانست منتظر بماند. به همین دلیل آنها بر نابودی پروژه‌ خودگردانی که کلید پایان یافتن بحران است توافق کردند.»
الشبلی تاکید کرد که این نزدیکی پیامدهای خوبی ندارد و مردم سوریه قربانی آن خواهند شد و فعالیت داعش که خواسته اصلی آنهاست به وقوع می‌پیوندد.
الشبلی در پایان خواستار گفتگو شد و بیان کرد: «تنها راه مشخص کردن سرنوشت مردم سوریه، گفتگو است. مدیریت خودگردان باید در راس این گفتگوها قرار گیرد.»

کد خبر 38047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha