به حاشیه راندن احزاب راه حل مشکلات عراق نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان از خانم باربارالیف دستیار وزیر خارجه در امور خاورمیانه و هیأت همرا استقبال کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از نشریه «هاولاتی»: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان از خانم باربارا لیف دستیار وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و هیآت همراهش استقبال کرد.
در جلسه ایی که با حضور« آلینا رومانوسکی»، سفیر آمریکا و سرکنسول آمریکا و تعدادی دیگر از دیپلماتهای آمریکایی‌ تشکیل شد، به روابط آمریکا با عراق و اقلیم کردستان ، آخرین تحولات سیاسی عراق و روابط بین اربیل و بغداد و مشکلات و اختلافات بین آنها اشاره شد.
خانم لیف تاکید کرد هدف از حضور آنها در این جلسه تحکیم روابط آمریکا و عراق و اقلیم کردستان است و آمریکا با اهمیت و ارزش فراوانی به این روابط می نگرد . همچنین حمایت کشورش را برای برقراری امنیت و آرامش سیاسی در عراق را تکرار کرد.
نچیروان بارزانی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت و همکاری آمریکا در عراق و اقلیم کردستان مجددا اشاره کرد که مشکلات عراق با به حاشیه کشاندن هیچ گروهی سیاسی حل نخواهد شد و لازم است همه ی طرف ها از طریق گفتگوو همدلی راهی برای همزیستی و هم یاری پیدا کنند.
وی همچنین برای حل مشکلات بغداد از اهمیت توزیع عادلانه درآمدهای نفت و گاز بعنوان کلیداصلی حل مشکلات عراق و برقراری آرامش سیاسی نام برد و تاکید کرد که این مسئله نیاز به گفتگو و همکاریهای کشور دوست «آمریکا» دارد.

روابط عراق و اقلیم با همسایگان ، اوضاع داخلی اقلیم کردستان و اهمیت حرمت نهادن طرف های کردستانی ، وضعیت عمومی منطقه و برخی ابهامات مهم و مشترک ، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

کد خبر 38043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha