هشدار پلیس فتا به زائران/عدم بارگزاری فایل های شخصی برروی گوشی های همراه

سرویس ایلام - سرپرست پلیس فتا استان با هشدار به زائران حسینی از آنان خواست از بارگزاری فایل های شخصی در گوشی های همراه در پیاده روی اربعین خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرهنگ علی‌رضا یعقوبی در رادیو ایلام گفت: زائرین گرامی مراقب باشند تصاویر شخصی خود را در روی گوشی نگهداری نکنند و حتی‌الامکان محتوای شخصی را ضمن رمزگذاری، بر روی فلش مموری یا سایر ابزارهای ذخیره سازی خارجی منتقل نمایند تا در صورت مفقود شدن گوشی همراه از تصاویر شخصی آنها سواستفاده نشود و حریم شخصی آنان به خطر نیافتد.

سرپرست پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری با ترفند درخواست بیعانه و برداشت از حساب از طریق اسکیمر نیز بیان داشت: متاسفانه کلاهبرداران در شبکه های اجتماعی و یا سایت دیوار و... اقدام به تبلیغ رزرو و یا اجاره سویت و منزل و دریافت بیعانه در شهرهای مرزی نموده و در این پوشش کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: همچنین تعدادی از دستفروشان مستقر در شهر ایلام و مهران نیز با استفاده از اسکیمر، اطلاعات کارت های بانکی شهروندان را کپی می کنند که لازم است زائرین گرامی از تحویل کارت بانکی و رمز آن به دستفروشان جدا خودداری نمایند.

سرهنگ یعقوبی با اشاره خطرات وای فای رایگان نیز عنوان داست: زائرین گرامی هنگام اتصال به وای فای رایگان از انجام تراکنش مالی یا ارسال تصاویر شخصی خودداری نمایید چرا که احتمال دسترسی به اطلاعات آنها وجود دارد.

وی در پایان اعلام کرد: اگر چه پلیس فتا ایلام تعطیلی ندارد و در طول تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعه کنندگان است، اما چنانچه زائرین گرامی در طول مسیر نیاز به مشاوره و یا حتی شکایت داشتند، می توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با فوریت های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.

کد خبر 37918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha