پارلمان سوریه خواستار محکومیت جهانی قطع آب حسکه از سوی ترکیه شد

سرویس سوریه - پارلمان سوریه با ارسال ۵۷ نامه به مجامع و اتحادیه‌های بین‌المللی خواستار محکومیت اقدام دولت ترکیه در قطع آب شهر حسکه شد.

به گزارش کردپرس، حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه، روز پنجشنبه با ارسال ۵۷ نامه به دبیر کل سازمان ملل، روسای اتحادیه‌ها و سازمان‌های پارلمانی بین‌المللی، نهادهای پارلمانی منطقه و کشورهای عربی و دفتر حقوق بشر سازمان ملل، تداوم قطع آب شرب بیش از یک میلیون ساکن شهر حسکه و اطراف آن در شمال شرق سوریه توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه را محکوم کرد.
به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه (SANA)، حموده صباغ در نامه‌های خود به اتحادیه‌های پارلمانی بین‌المللی و منطقه‌ای، عربی و خارجی، خواستار اعمال فشار علیه دولت ترکیه برای پایان دادن به قطعی آب شهر حسکه شد.
حموده صباغ بر لزوم اعمال تمام انواع فشارها علیه دولت ترکیه برای توقف قطعی مداوم آب شهر حسکه تاکید کرد و خواستار رساندن آب به بیش از یک میلیون شهروند سوری ساکن این شهر و اطراف آن شد.
حموده صباغ گفت: «استفاده دولت ترکیه از آب به عنوان سلاح جنگی علیه غیر نظامیان سوریه بدون توجه به نیازهای اهالی این منطقه، نقض و تعدی آشکار به تمامی کنوانسیون‌ها ، توافقنامه‌ها و عرف بین‌الملل محسوب می‌شود.»

کد خبر 37785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha