PKK باید از مبارزه مسلحانه دست بردارد

سرویس ترکیه - عمر فاروغ گرگرلی اوغلو نماینده HDP در سخنانی از PKK خواست از مبارزه مسلحانه دست بردارد.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در روز جهانی صلح، از حزب کارگران کردستان (PKK) خواست از مبارزه مسلحانه دست بردارد.

گرگرلی اوغلو در نشست خبری که در ساختمان مجلس ترکیه برگزار شد، با یادآوری روز اول سپتامبر به عنوان روز جهانی صلح، گفت: «مردم رنج فراوانی از جنگ ها برده اند. جنگ تنها باعث از دست دادن است و صلح باعث پیروزی. ما نیز می دانیم که ترکیه چه رنج ها که از جنگ و درگیری نبرده است.»

او افزود: «در جایی که مسئله ای وجود دارد صلح برقرار نخواهد شد و قطعا باید برای بحران ها به دنبال راه حل گشت. ما یک بار دیگر تکرار می کنیم که درگیری های ناشی از مسئله کُرد هر چه سریعتر باید پایان یابند.»

نماینده HDP، با بیان این که سازمان هایی که مبارزات مسلحانه می کنند باید سلاح خود را بر زمین بگذارند، گفت: «سازمان PKK که به درگیری ها ادامه می دهد، به طور قطع باید سلاح های خود را بر زمین بگذارد؛ و ما باید بالاخره در روز اول سپتامبر روز جهانی صلح، مسائلمان را در مجلس ترکیه حل کنیم. جنگ، مرگ، و خونریزی برای هیچ کسی فایده ای ندارد. ما دیگر در زمانی هستیم که باید یک راه حل برای مسئله کُرد پیدا کنیم.»

کد خبر 37719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha