ترکیه است که زمان حمله به سوریه را مشخص می کند/یک بار دیگر درخواست استرداد اعضای PKK و YPG را برای سوئد و فنلاند ارسال کردیم

سرویس ترکیه - فخرالدین آلتون اعلام کرد که ترکیه در هر زمان که صلاح بداند به سوریه حمله خواهد کرد و نیاز به اجازه از کسی ندارد.

به گزارش کردپرس، فخرالدین آلتون، رئيس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با اعلام این که ترکیه برای مبارزه با اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) هر وقت که صلاح بداند به سوریه حمله خواهد کرد، از ارسال مجدد درخواست استرداد اعضای این دو سازمان به کشورهای سوئد و فنلاند خبر داد.

آلتون در مصاحبه با روزنامه نروژی آفتن‌پوستن (Aftenposten)، با ادعای این که اعضای PKK و YPG هم به سربازان ترکیه و هم به مناطقی که غیرنظامیان سوری تحت حمایت ترکیه زندگی می‌کنند، حمله کرده‌اند، گفت: «اولویت ترکیه امنیت جان و مال شهروندانش است. این ترکیه است که زمان حمله به سوریه را تعیین می کند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام نظامی ترکیه می تواند بدون گرفتن رضایت یا حمایت از روسیه آغاز شود، گفت: «ترکیه نیازی به اجازه کسی برای هیچ کاری ندارد و این طبیعی است که کشورهای مستقل بر روی یک موضوع اتفاق نظر نداشته باشند. ممکن است که نگاه های مختلفی به موضوع خروج از بحران در پرونده سوریه وجود داشته باشد اما با این حال ما اعتقاد داریم که مبارزه با تروریسم وجه مشترک همه کشورهایی است که خواهان صلح و ثبات در منطقه هستند.»

آلتون شرط لازم برای پذیرش عضویت فنلاند و سوئد در پیمان ناتو را، عملی شدن وعده های آنها به ترکیه دانست.

او با اشاره به اینکه ترکیه دو انتظار اساسی از فنلاند و سوئد دارد، گفت: «اول از همه، ما از آنها خواستیم که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ترکیه را لغو کنند. به این دلیل که این تحریم ها مخالف روح ائتلافی هستند که ناتو نمایندگی می‌کند. موضوع دوم درخواست انجام اقدامات مشخصی علیه "سازمان های تروریستی" بود که ترکیه را تهدید می کردند. ما از این دو کشور خواستیم تا به اعضای PKK و YPG پناه ندهند. سوئد و فنلاند نیز درخواست های ما را پذیرفتند. ما در حال حاضر در حال بررسی شرایط هستیم.»

رئيس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه افزود که وزارت دادگستری ترکیه با استناد به تفاهم نامه امضا شده در مادرید درخواست های رسمی برای استرداد برخی از افراد را برای دو کشور فنلاند و سوئد ارسال کرده است که پیشتر درخواست استرداد آنها رد شده بود. او گفت: «انتظار ما این است که سوئد و فنلاند ثابت کنند که ترکیه را به عنوان متحد خود می بینند و آنچه را لازم است انجام خواهند داد.»

کد خبر 37456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha