حمایت موقت و تاکتیکی آمریکا از کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات آمریکایی به مجله پولتیکو گفته اند حضور 900 نیروی آمریکا در روسیه فقط برای حمایت از کردها در برابر داعش بوده و قرار نیست تا ابد در سوریه بمانند.

به گزارش کردپرس، در حالی که کردهای سوریه با تهدیدهای روزافزون ترکیه روبه رو بوده و آنکارا تهدید کرده است ساختار خودگردان کردی در شمال شرق سوریه را از بین خواهد بود، آمریکا به عنوان متحد اصلی کردهای سوریه هشدار داده است قرار نیست نیروهای نظامی این کشور تا ابد در کنار نیروهای کرد در سوریه باشند.

یکی از مقامات ارشد دولت جو بایدن که نخواسته نامش فاش شود، به مجله پولتیکو گفته است هدف از حضور نیروهای آمریکایی در سوریه این است که می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که داعش نمی تواند ساختار قبلی خود را احیا کرده و به منافع آمریکا و اروپا لطمه بزند.

او درباره همکاری آمریکا با نیروهای کرد سوریه افزود: هدف ما آموزش و تجهیز نیروهای محلی برای ضربه زدن به داعش بوده و این رویکرد موفقیت آمیز بوده است.

این مقام آمریکایی در عین حال از آرزوی آمریکا برای حل سیاسی بحران سوریه گفته است اما تاکید کرده حضور نظامی آمریکا در کنار کردهای سوریه به این خاطر نیست.

راب لودویک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز به این مجله گفته است نیروهای ائتلاف، آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه با هم برای تضعیف داعش همکاری می کنند. او وظیفه نیروهای کرد سوریه را هدف قرار دادن اعضای داعش، محافظت از 10000 جنگجوی داعشی در منطقه شمال شرق سوریه و تامین امنیت منطقه دانست. این مقام دولت بایدن درباره نوع همکاری آمریکا با نیروهای کرد سوریه گفت که وزارت دفاع آمریکا در زمینه های پشتیبانی، هوایی، اطلاعاتی و آموزش نظامی با نیروهای کرد همکاری می کند و این حمایتها نقش اساسی در علیات ضدداعش نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردهای سوریه ایفا می کند.

چارلز لیستر، پژوهشگر مسائل خاورمیانه، کمک های آمریکا به نیروهای کرد سوریه در مقابله با داعش را حیاتی توصیف کرده است. او تاکید کرد نیروهای کرد سوریه بدون حمایت آمریکا نمی توانند دوام بیاورند.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن تاکید کرده است که دلیل ماندن نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه این است که با خروج نیروهای آمریکایی، نیروهای به رهبری کردها نمی توانند خلاء امنیتی را پر کنند.

یکی از مقامات دولت دونالد ترامپ به این نشریه گفته است قرار نیست نیروهای آمریکایی تا ابد در سوریه بمانند اما در صورت خروج نیروهای آمریکایی، منطقه تحت کنترل کردهای سوریه توسط ترکیه و یا دولت مرکزی سوریه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

آندرو تبلر، یکی از مقمات سابق دولت آمریکا در دوران دونالد ترامپ در توجیه حضور 900 نیروی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به این مجله گفت: باقی ماندن کمتر از 1000 تن از نیروهای آمریکا در سوریه یک گزینه کم خطر و کم هزینه است و این تنها گزینه قابل دفاع در وضعیت کنونی است.

مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که حضور آمریکا در سوریه پشتوانه منسجم سیاسی یا نظامی محکمی ندارد و هنوز آمریکا رویکرد منسجمی برای ادامه حضور در سوریه برای خود تعریف نکرده است.

کد خبر 37445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha