خطر استرداد شهروند کرد ساکن سوئد به ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های سوئد، دولت این کشور می خواهد یکی از شهروندان کرد ساکن این کشور را به اتهام شرکت در تظاهرات علیه دولت ترکیه به آنکارا تحویل دهد.

به گزارش کردپرس، نشریه ای تی سی سوئد از احتمال استرداد اولین شهروند کرد ترکیه از سوی استکهلم بر اساس توافق دو کشور در جریان نشست ناتو خبر داد. زنار بوزکورت 26 ساله در سال 2018 و در جریان تظاهارت کردها علیه دولت ترکیه در سوئد بازداشت شده بود.

دولت ترکیه که با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو به بهانه حمایت آنها از کردها مخالفت کرده بود، پس از نشست دو ماه پیش سران ناتو و طبق توافق با این کشورها برای کاستن از حمایت از گروههای کرد و قول مساعد آنها برای استرداد فعالان سیاسی کرد، به طور موقت با این خواسته آنها موافقت کرد.

هرچند مقامات سوئدی به کردها ابراز اطمینان داده اند فعالیت سیاسی ناراضیان کرد به استرداد آنها به ترکیه ختم نمی شود اما نشریه ای تی سی سوئد خطر استرداد این شهروند کرد ساکن این کشور به ترکیه را جدی خوانده است.

این شهروند کرد ساکن سوئد که قبل از توافق ترکیه و دو کشور اسکاندیناوی بازداشت شده سال 2016 تقاضای پناهندگی کرده است. بر اساس گزارش رسانه های سوئدی او در لیست 30 نفره ترکیه که برای مقامات سوئد ارسال شده و آنکارا خواهان استرداد آنهاست، قرار ندارد.

تقاضای پناهندگی این شهروند کرد رد شده و او به ای تی سی گفته است که ممکن است استکهلم او را تحویل مقامات امنیتی ترکیه دهد.

کد خبر 37296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha