KCK دولت ترکیه را مسئول فجایع آنتپ و ماردین  دانست

سرویس ترکیه - KCK با انتشار بیانیه ای حکومت ترکیه را به دلیل سیاست های مبتنی بر کردستیزی، مسئول فجایع آنتپ و ماردین دانست.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) با انتشار بیانیه ای حکومت ائتلافی حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) را به دلیل سیاست های مبتنی بر کردستیزی و کشتار کردها، مسئول فجایع رخ داده دو روز پیش در آنتپ و ماردین دانست.

در این بیانیه که در فرات منتشر شده، آمده است: «دولت AKP-MHP با زبان، فرهنگ، هویت، طبیعت و همه چیز کردها دشمنی دارد و برای نابودی و نسل کشی این مردم به انواع روش‌ها متوسل می شود. این دولت هر روز تلاش می‌کند ده‌ها کرد را بکشد.»

KCK با اشاره به عملیات ترکیه در کردستان عراق، شنگال و کردستان سوریه نوشت: «ترکیه همین چند روز پیش چهار کودک دختر را در حسکه روژاوا به قتل رساند. این کودکان در یک مرکز توانمندسازی بودند که در آنجا هم درس می‌خواندند و هم زندگی می‌کردند. جایی که بیشتر کودکانی که در آن هستند والدین خود را در جنگ با داعش و گروه‌های تبهکار وابسته به ترکیه از دست داده اند. ترکیه مدرسه آنها را با هواپیما بمباران کرد.»

KCK افزود: «دولت AKP-MHP کمتر از یک ماه پیش در زاخو 9 نفر از مردم عرب ما را قتل‌عام کرد. سران فاشیست دولت هر روز در بیانیه‌هایی با خوشحالی اعلام می‌کنند که چند عضو PKK و مبارز کرد را کشته‌اند. همچنین هر روز کردهایی که بر سر آرمان آزادی به زندان انداخته شده‌اند در زندان های ترکیه کشته می‌شوند و اجسادشان از زندان بیرون می‌آید که همه اینها بخوبی ماهیت کردستیز دولت AKP-MHP را به نمایش می گذارد.»

KCK در پایان این بیانیه با اشاره به قطع درختان و نابودی محیط زیست کردستان ترکیه توسط شرکت‌های وابسته به حکومت این کشور نوشت: «این چپاول و کشتار نتیجه سیاست نسل‌کشی کردها توسط حکومت ترکیه است.»

کد خبر 37274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha