HDP حکومت ترکیه را به جنایت جنگی متهم کرد

سرویس ترکیه - HDP ضمن محکوم کردن حمله به کوبانی و کشته شدن غیر نظامیان، خواستار توقف فوری حملات ترکیه به کوبانی شد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله ها علیه کوبانی و کشته شدن غیر نظامیان، آن را جنایت جنگی توصیف کرد و خواستار توقف فوری حمله به کوبانی شد.

در این بیانیه که با امضای هیأت اجرای مرکزی حزب در پایگاه خبری رسمی HDP به انتشار رسیده، آمده است:

«متاسفانه با خبر شدیم که در اثر حملات روز گذشته ترکیه به مرکز شهر و روستاهای کوبانی، کودکی به نام عبید محمد هجی (12 ساله) جان باخته و حال سه مجروح که یکی از آنها نیز کودک است وخیم اعلام شده است. تصاویر منتشر شده به وضوح نشان می دهد که در کوبانی جنایات جنگی انجام شده است.

حملات سیستماتیک به روژاوا، به ویژه پس از نشست های تهران و سوچی، افزایش پیدا کرده است. هر روز در رسانه ها اخبار حمله های همزمان ترکیه از قامیشلو تا حسکه، از منبج تا تربسپیه در حال انتشار است. تنها در ابتدای ماه آگوست، 7 شهروند از جمله 2 کودک جان خود را از دست دادند و 17 شهروند شامل 10 کودک و 3 زن مجروح شدند. پس از کشتار غیر نظامیان در روستای زاخو که از آن به عنوان روبوسکی دوم یاد می شود، موج بی وقفه حمله های جدید ترکیه آغاز شد. در حالی که کشتار غیر نظامیان در مقابل چشمان جهان بی پاسخ مانده است، باز هم کشتارهای جدید علیه غیر نظامیان در حال انجام است.»

HDP در ادامه با اشاره به حملات ترکیه به نیروهای کردستان سوریه، با بیان این که این حملات تنها تلاش برای تقویت موقعیت داعش در عراق و سوریه است، نوشت: «کسانی که ادعای جنگیدن با داعش را دارند، حقیقت را پنهان می کنند و با کسانی می جنگند که علیه داعش در حال مبارزه هستند. وزیر خارجه ترکیه هفته گذشته گفته بود که «در سوریه باید صلح پایدار برقرار شود»، اما امروز ترکیه از هر سو به سوریه حمله می کند. آیا صلح پایدار با بمباران خانه های غیر نظامیان حاصل می شود؟

هیچ توجیهی برای بمباران مناطق غیرنظامی و شهرهایی که صدها هزار نفر در آن زندگی می کنند وجود ندارد. دیگر هیچ چیز نمی تواند واقعیت کرد ستیزی حکومت ترکیه را پنهان کند.»

HDP با اشاره به اعلامیه ها و آنونس های منتشر شده در مساجد آنتپ درباره حمله به سوریه خواستار توقف فوری این تبلیغات در میان مردم غیر نظامی شد و اعلام کرد که «جامعه ترکیه نیازی به اعلامیه های جنگ و تحریکات نژادپرستانه ندارد.»

HDP با انتقاد شدید از ایده های جنگ طلبانه حکومت ترکیه از همه احزاب سیاسی و نیروهای اجتماعی ترکیه خواست تا در برابر سیاست های جنگی و اشغالگرانه حکومت قد علم کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: «کوبانی سمبل مبارزه برای دموکراسی و افتخاری برای مردم جهان است. برای همه مردم جهان شرم آور است که نیروهای بین المللی در برابر این حملات علیه کردها در کوبانی سکوت کنند. در این میان برخورد روسیه نیز قابل تأمل است. از کشورهای ضامن صلح می خواهیم تا هر چه زودتر به وظایف خود در قبال کوبانی عمل کنند.»

کد خبر 37090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha