نرخ جرم در کردستان نسبت به دیگر استانها  پایین تر است

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با توجه به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است، نرخ میزان جرائم در این استان براساس جمعیت نسبت به دیگر استانها بسیار پایین تر بوده و در رده های آخر کشور قرار دارد.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با خبرنگاران کردستان به بیانیه توهین آمیز یکی از سران فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: کسی که ید طولایی در مخالفت با اصل نظام دارند و در روز عاشورای سال ۸۸ هتاکان به عاشورا را خداجویان خواند، اکنون نیز در عاشورای امسال به شهدای مدافع حرم توهین کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به اعتقاد این شخص موهن، ولایت فقیه موروثی بود، باید جایگاه رهبری به فرزندان امام راحل می رسید که این نکته باطل است، افزود: اگر شهدای ما در سوریه و عراق و جاهای دیگر نبودند باید در داخل کشور با داعش می جنگیدیم و آنوقت جان و ناموس همه ملت در خطر بود.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: کردستان نسبت به استان های دیگر در بحث جرائم از استان های آخر کشور است و باید اعلام کنم که پلیس به جد با برهم زنندگان امنیت اجتماعی برخورد می کند.

سردار آزادی ادامه داد: کردستان یک استان فرهنگی است و مردم حامی امنیت عمومی و اجتماعی است و به همین دلیل میزان جرائم در این استان براساس جمعیت، استان آخر کشور است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 491 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، یادآور شد: امسال تاکنون ۹۱۰ معتاد جمع آوری شده و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه 73 درصد پرونده های سرقت در استان کشف شده است، بیان کرد: در بحث کشف جرائم پرونده های رایانه ای نیز به رقم 86 درصدی رسیده ایم.

سردار آزادی گفت: در زمینه وقوع قتل 25 درصد و خودکشی 4 درصد کاهش داشته ایم و ضمن اینکه 222 میلیارد ریال کالای قاچاق نیز در این مدت کشف و ضبط شده است.

دستگاه های متولی در خصوص سرقت دریچه منهول ها کوتاهی می کنند

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در بحث سرقت دریچه منهول های آب و فاضلاب در سطح استان، دستگاه های متولی بسیار کوتاهی کرده و علیرغم اینکه اعلام می کنند چند هزار دریچه به سرقت رفته اما حتی یک مورد شکایت و تشکیل پرونده را در مراجع انتظامی و قضائی شاهد نیستیم.

سرهنگ عبدالله فاتحی افزود: در سال 99 که جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت کردستان با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان تشکیل شد، نیروی انتظامی به عنوان یک مطالبه از شرکت های آب و فاضلاب، مخابرات و برق درخواست کرد برای پیشگیری از وقوع سرقت نسبت به تعویض1 کابل ها و دریچه های منهول اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این مدت با تغییر کابل های مخابراتی و برق میزان سرقت کابل در استان به شدت کاهش یافته اما متاسفانه مدیران شرکت آب و فاضلاب این هشدار را جدی نگرفته و امروز شاهد هستیم که بسیاری از دریچه منهول ها به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: نکته تاسف بار این جریان عدم پیگیری سرقت این دریچه ها توسط مسئولان دستگاه متولی است و در این مدت حتی یک مورد شکایت و تشکیل پرونده را در مراجع انتظامی و قضائی در کردستان شاهد نبوده ایم.

کد خبر 36866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha