خروج ۱۵۰‌ خانوار عراقی از اردوگاه الهول

سرویس سوریه- منابع خبری از خروج ۱۵۰ خانوار عراقی از کمپ الهول واقع در شمال سوریه و بازگشت به عراق خبر دادند.

به گزارش کُردپرس، منابع خبری در کُردستان سوریه اعلام کردند که روز گذشته ۱۵۰ خانوار عراقی که در مجموع ۶۲۰ نفر بودند، پس از سال‌ها اقامت در اردوگاه الهول واقع در شرق حسکه، به سمت اردوگاه الجدعا در جنوب موصل در استان نینوا عراق منتقل شدند.

یک هیات عراقی وابسته به وزارت مهاجرت و آوارگان عراق اوایل هفته گذشته برای ثبت نام افراد و خانواده هایی که مایل به ترک اردوگاه بودند به اردوگاه الهول سفر کرده بود.

منابع آگاه از اردوگاه الهول به رسانه‌ها گفتند: پس از حدود دو هفته از حضور یک هیات عراقی در اردوگاه، ۱۵۰ خانوار با مجموع ۶۲۰ نفر اردوگاه را به سمت موصل عراق ترک کردند.

این‌منابع افزودند: این ششمین سری از پناهجویان عراقی است که طی ۱۵ ماه گذشته از اردوگاه الهول خارج می شوند.

در طول سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰، پس از فشار قبایل سرشناس عراقی و متهم کردن پناهجویان به عضویت در سازمان داعش، دولت عراق پذیرش اتباع خود را در اردوگاه الهول متوقف کرد.

پناهجویان عراقی در اردوگاه الحول در شرق حسکه در شمال و شرق سوریه، از کشورشان می خواهند با توجه به ادامه قتل و عام‌ها در این اردوگاه و شرایط بد امنیتی، بازگشت آنها به عراق را تسریع ببخشند.

اردوگاه الهول در حدود ۴۵ کیلومتری شرق حسکه قرار دارد. بر اساس آخرین آمار رسمی حدود ۵۵۲۰۰ نفر شامل حدود ۲۸۱۰۰ تبعه عراق، حدود ۱۸۸۴۶ آواره سوری و ۸۲۵۴ تبعه خارجی در آن حضور دادند.

کد خبر 36860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha