کردهای سوریه از موضوعات اصلی دیدار پوتین و اردوغان است

سرویس جهان- بر اساس گزارش رویترز، المانیتور و آسیا تایمز، حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه از جمله موضوعات اصلی دیدار پوتین و اردوغان در روسیه است.

به گزارش کردپرس، کارشناسان مسائل ترکیه معتقدند که یکی از موضوعات اصلی دیدار روز جمعه میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وضعیت شمال شرق سوریه و تلاش ترکیه برای بیرون راندن نیروهای دموکراتیک سوریه از این منطقه است.

رویترز جنگ اکراین و کردهای سوریه را از جمله مسائل مهمی عنوان کرده که روسای جمهور ترکیه و روسیه قرار است درباره آن رایزنی کنند. خبرگزاری رویترز گفته است اردوغان به دنبال جلب رضایت روسیه برای انجام عملیات نظامی علیه کردهای سوریه است.

صدای آمریکا نیز با اشاره به اینکه اردوغان در نشست تهران نتوانست از مسکو چراغ سبز بگیرد، این‌بار تلاش می کند در دیدار با پوتین در سوچی، رضایت او را برای انجام عملیات نظامی علیه کردهای سوریه به دست آورد.

ایوب ارسوی، پژوهشگر دانشگاه کینگ کالج لندن نیز در این باره به المانیتور گفته است مهمترین موضوع دیدار اردوغان با پوتین تلاش رئیس جمهور ترکیه برای کسب موافقت رئیس جمهور روسیه با عملیات نظامی علیه نیروهای کرد سوریه خواهد بود.

آسیا تایمز نیز با اشاره به بهره‌برداری سیاسی اردوغان از جنگ با کردهای سوریه، نوشت: رئیس جمهور ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه کردهای سوریه مصر است و تلاش می کند در دیدار امروز با پوتین موافقت او را جلب کند.

کد خبر 36554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha