پایش ایمنی و فنی مراکز عمومی سطح شهر مهاباد/ ٩٠ درصد اماکن عمومی فاقد ایمنی اند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از تشکیل کارگروه بررسی ایمنی امکان عمومی شهر مهاباد خبر داد و گفت: جهت بازدید شهر به ٨ منطقه تقسیم شده و متاسفانه پیش بینی می شود ٩٠ درصد این امکان از ایمنی لازم برخوردار نباشند.

رحمان احمدی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ویژه ای که از وزارت کشور به استانداری های ابلاغ شده، نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی موظف اند با تشکیل کارگروهی ویژه به بازدید از اماکن عمومی سطح شهر بپردازند و سطح ایمنی این اماکن را ارزیابی کنند و در نهایت در گزارشی وضعیت این اماکن را به فرمانداری ها و دادستانی ها گزارش دهند.

احمدی افزود: در جمع بندی نهایی سطح شهر به ۸ منطقه تقسیم شده که تاکنون بازدید از اماکن عمومی٢ منطقه انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ادامه داد: این بازدیدها شامل بازدید از اماکن عمومی همچون پاساژهای تجاری، مدارس، بیمارستان، مراکز درمانی، دانشگاه ها، تالارها و... می‌شود و قرار است مبحث ایمنی این اماکن به صورت فنی و تخصصی بررسی شود.

او تصریح کرد: متاسفانه می‌توان گفت ۷۰ تا ۹۰ درصد اماکن عمومی در سطح شهر از ایمنی کافی برخوردار نیستند و این موضوع می طلبد که طی این بررسی‌ها موارد غیر ایمن شناسایی و جهت ارتقاء ایمنی به فرمانداری معرفی شوند.

احمدی گفت: بعد از بخشنامه مذکور بسیاری از ادارات به آتش نشانی مراجعه کرده‌اند تا موارد نقص ایمنی آنها شناسایی و ارتقا یابد. در حال حاضر هم این بازدیدها در راستای شناسایی و رفع مشکلات ایمنی مراکز عمومی با توجه به دستورالعمل های ویژه انجام می گیرد که بعد از اظهار نظر کارشناسان مربوطه مراتب از طرف شهرداری، نظام مهندسی و راه شهرسازی تجمیع و ابلاغ می شود.

گفتنی است؛ وزیر کشور خرداد ماه سال جاری بعد از حادثه متروپل آبادان، در بخشنامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور، بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی، ایمنی و اصول فنی و کنترل ساخت و سازها تاکید کرد و از آنها خواست با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ضمن برخورد با تخلفات ساختمانی، از بهره برداری ساختمان‌های ناایمن جلوگیری کنند.

او در این بخشنامه از استانداران خواسته است؛ رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط شهرسازی و اصول فنی، ایمنی و بهداشتی در تمامی مراحل طراحی، صدور پروانه، اجرا، پایان کار و بهره‌برداری از ساختمان توسط مالک، مهندس طراح، پیمانکار و مجری ساختمان و نظارت بر آن مطابق قوانین موجود از طریق مهندسان ناظر الزامی است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

شهر نا ایمن مهاباد و هشدارهایی که باید جدی گرفته شوند!

مدیریت بحران فراموش شده در مهاباد؛ شهر در خطر است!

پلاسکوی مهاباد و هیولای هزار سر فساد

کد خبر 36486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha