مدحت سنجر رئیس HDP با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد

سرویس ترکیه - هیأتی شامل وزیر خارجه و نمایندگان پارلمان آلمان با رئیس مشترک و نمایندگان HDP دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به آنکارا، با مقامات ارشد حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از جمله مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دیدار کرد.

بنا بر اعلام پایگاه خبری رسمی HDP، در این دیدار فلکناز اوجا سخنگوی کمیسیون روابط خارجی حزب، و شوین جوشکون نماینده حزب از موش، همچنین تعدادی از نمایندگان احزاب سیاسی آلمان حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این دیدار که 35 دقیقه به طول انجامید، درباره پرونده انحلال حزب، پرونده اعتراضات کوبانی، وضعیت اعضای HDP و دیگر سیاستمداران در بند، به ویژه زندانیان بیمار، عملیات ترکیه علیه اقلیم کردستان عراق، و احتمال جنگ علیه کردستان سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سنجر در این دیدار بحران هایی از جمله تلاش حکومت برای انحلال HDP، ادامه عملیات نظامی در کردستان عراق، و تهدیدهای حکومت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه را مستقیماََ تاشی از حل نشدن مسئله کرد در ترکیه دانست. او گفت: «در صورتی که مسئله کرد حل ناشده بماند، حکومت ترکیه با سوء استفاده از حوزه هایی که در سیاست داخلی و خارجی در دست دارد، به جنگ افروزی های خود ادامه خواهد داد.»

سنجر با تاکید بر اینکه بهانه های حکومت ترکیه برای عملیات در خارج از خاک این کشور، برگرفته از واقعیت ها نیست، گفت: «حکومت که حمایت خود را در داخل ترکیه از دست داده است، به ناچار سعی دارد با این عملیات سیاست داخلی را به نفع خود برگرداند.»

سنجر به بائربوک وزیر خرجه آلمان اعلام کرد که با توجه به موضوعاتی که به آنها اشاره شد، «مهم است که سیاست خارجی آلمان بر اساس ارزش‌های دموکراتیک و با هدف ایجاد صلح منطقه‌ای و جهانی ترسیم شود.»

کد خبر 36300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha