انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 14 می 2023 برگزار می شود

سرویس ترکیه - اسماعیل کوچوک کایا روزنامه نگار مشهور ترکیه اعلام کرد انتخابات آتی ریاست جمهوری در میانه ماه می 2023 برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، اسماعیل کوچوک کایا روزنامه نگار مشهور و مجری پر بیننده ترین برنامه خبری ترکیه، مدعی شد که انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه در تاریخ 14 می 2023 برگزار خواهد شد.

کوچوک کایا با انتشار پستی در حساب شخصی خود در توئیتر، نوشت: «روزهای سخت زمستان به پایان خواهند رسید، پس از عید فطر، در روزهای بهاری انتخابات زودهنگام را خواهیم داشت. بحث نامزدی هم همچنان وجود ندارد.»

لازم به ذکر است که ائتلاف ملت و سایر احزاب اپوزیسیون ترکیه مدت ها است که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. با این حال این خواسته تا کنون از سوی ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) نادیده گرفته شده است.

در برابر همه درخواست ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سرانجام مدتی پیش در یکی از سخنرانی های خود با تمسخر خواسته احزاب اپوزیسیون گفت: «آنها اگر به خودشان اعتماد داشتند، دست کم در این چند ماه باقی مانده به انتخابات آتی نامزدهای ریاست جمهوری شان را اعلام می کردند.»

کد خبر 36180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha