محاصره ساختمان HDP در استانبول برای جلوگیری از قرائت بیانیه در واکنش به کشتار زاخو

سرویس ترکیه - تجمع مردم در مقابل ساختمان HDP در استانبول در اعتراض به کشتار زاخو توسط نیروهای نظامی ترکیه، با برخورد و ممانعت پلیس از قرائت بیانیه مواجه شد.

به گزارش کردپرس، تعدادی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) همچنین شماری از مردم در واکنش به کشتار زاخو در مقابل ساختمان استانی HDP در استانبول تجمع کردند. نیروهای پلیس با محاصره منطقه با معترضان برخورد کردند.

بنا بر خبر گازته دیوار، در این تجمع، فرهاد انجو، رئیس مشترک استانی HDP در استانبول، در حالی که به کردی سخن می گفت، خواستار پایان یافتن جنگ از سوی ترکیه شد.

انجو، با خواندن بیانیه ای از سوی شاخه استانی HDP گفت: «این جنگ پلید قربانی های خود را انتخاب نمی کند. همه را می کشد. ما مدت ها است که خواستار پایان یافتن این جنگ شده ایم. اما کسانی که از جنگ و کشتار قدرت می گیرند، حملات خود را توقف نمی کنند. ریشه تمام این حمله ها در دشمنی با کردها و دموکراسی نهفته است.»

انجو با فراخواندن همه گروه ها به تلاش برای تحقق صلح گفت: «بیایید این سرزمین ها را به منطقه صلح و آزادی تبدیل کنیم. زبان و هویت کردها را به رسمیت بشناسید. شما نمی توانید با این حمله ها جلوی خواست مردم را بگیرید. تا بحران ها از این که هست عمیق تر نشده، حمله ها را متوقف کنید.»

ایلک نور بیرول دیگر رئیس مشترک شاخه استانی HDP در استانبول، در ادامه با محکوم کردن این حمله، از قوه قضائیه ترکیه خواستار محاکمه هر چه سریعتر عاملان این حملات شد.

بیرول گفت: «کشتار زاخو نشان داد که قانون بار دیگر به جای این که حول ارزش های بشریت به مقابله با نسل کشی بپردازد، به سلاحی علیه مردم و به نفع حاکمیت بدل شده است. "قوانین ملی و بین المللی" که کشتارهای زیلان، درسیم، روبوسکی، شنگال، قامیشلو، و دیگر کشتارهای مشابه را نادیده می گیرند، دلیل اصلی کشتار زاخو هستند.»

گفتنی است، در فیلم های منتشر شده از درگیری ها بین نیروهای پلیس و مردم معترض، که در رسانه های مجازی منتشر شده، مشاهده می شود که فرهاد انجو در حالی که سعی می کند با رفتاری صلح طلبانه با پلیس سخن بگوید، از آنها می خواهد دست از فشار بر مردم و خشونت علیه آنها بردارد. انجو رو به یکی از فرماندهان پلیس در محل می گوید: «این رفتار شما خشونت و جرم است. شما با آزار این مردم در حال ارتکاب جرم هستید. بگذارید اعتراضاشان را بکنند.»

کد خبر 36022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha