سربازان ترکیه حتی یک درخت در بستا باقی نگذاشتند

سرویس ترکیه - در پی جنگل زدایی وسیع از سوی نیروی نظامی در کردستان ترکیه، منطقه جنگلی بستا به طور کامل از درخت عاری شد.

به گزارش کردپرس، تصاویر جدید منتشر شده از جنگل های بستا نشان می دهد که این منطقه دیگر نه تنها جنگل نیست بلکه نیروهای نظامی ترکیه حتی یک درخت در منطقه باقی نگذاشته اند.

دو سال است که نیروهای نظامی ترکیه به همراه نیروهای گارد محلی، به بهانه عملیات نظامی، در کوه های جودی، گابار و منطقه بستای شرناخ کمر به کشتار درختان بسته اند. در منطقه بستا ده ها هزار درخت بلوط توسط نیروهای نطامی قلع و قمع و نابود شدند.

در تصاویر ویدئویی که اخیرا از سوی خبرگزاری مزوپوتامیا منتشر شده، مشاهده می‌شود که ده‌ها هزار درخت در مناطق جنگلی مختلف شرناخ قطع و در کامیون‌ها بارگیری شده‌اند.

در تصاویر منتشر شده از بستا مشاهده می شود که منطقه جنگلی بستا به تپه های بایر تبدیل شده است و حتی یک درخت در این این منطقه وسیع باقی نمانده است. همچنین تصاویر نشان می دهند که هزاران تن درخت که قطع شده و به کنده تبدیل شده اند، بار کامیون ها می شوند. درختان قطع شده به شهرهای مختلف برده شده به فروش می رسند.

در روزهای گذشته واکنش و اعتراض مردم و نهادهای مختلف مدنی نسبت به این جنگل زدایی ها از سوی نیروهای نظامی ترکیه به شدت افزایش پیداکرد. قرار بود 300 تن از وکلای دادگستری برای اعتراض به نابودی جنگل ها به شرناخ بروند.

محمد زکی بایجی، مدیر جنگلداری منطقه که تا کنون هیچ واکنشی به کشتار درختان منطقه نشان نداده بود، روز گذشته با عثمان بیلگین استاندار شرناخ دیدار کرد. اینکه چنین بازدیدی پس از واکنش مردم به قطع و نابودی درختان صورت گرفته است، توجه ها را به خود جلب کرد. با این حال دولت ترکیه تا کنون پاسخی به اعتراضات مردم درباره جنگل زدایی های وسیع در مناطق مختلف کردستان ترکیه نداده است.

به نظر می رسد هدف از تلاش نیروهای نظامی ترکیه برای جنگل زدایی کردستان این کشور، نابودی عمدی طبیعت، قطع آب و برق در برخی مناطق، آزار و اذیت مردم و نا امن کردن دائمی منطقه، تخلیه این مناطق و تلاش برای کوچاندن اجباری مردم از سرزمین های خود و فرستادن آنها به مناطق دیگر است. بسیاری از مردم کردستان ترکیه در سال های اخیر به شهرهای دیگر از جمله هیمنه، بورسا، ازمیر، قونیه و دیگر مناطق رفته اند.

کد خبر 35998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha