ترکیه تهدیدی برای همه است

سرویس سوریه- اداره خودمختار شمال و شرق سوریه حمله ترکیه به زاخو و کوبانی را محکوم کرد.

به گزارش کُردپرس، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای حمله ارتش ترکیه به زاخو در اقلیم کُردستان عراق که منجر به کشته شدن چند شهروند غیرنظامی عرب گردید و همچنین هدف قرار دادن دو نیروی SDF در کوبانی را محکوم کرد و اعلام کرد که همه طرف باید در برابر حملات خصمانه ترکیه برخورد جدی نشان دهند و از دولت‌های بغداد و اربیل و احزاب سیاسی خواست تا علیه سیاست های نسل کشی ترکیه موضع گیری نمایند.

در این بیانیه آمده است:

اکنون مشخص شد که سیاست‌ کشتار دولت ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است و پس از نشست سه جانبه در تهران، ترکیه مستقیما در زاخو و کوبانی دست به قتل و عام زد و این نشان می‌دهد که این کشور اهمیتی به جان انسان‌ها نمی‌دهد. ترکیه بر خلاف نظر دیگران همچنان به سیاست های خود ادامه می دهد. برای نمونه در ۲۰ ژوئن به شهر زاخو در مرز اقلیم کُردستان عراق و ترکیه حمله کرد که در نتیجه آن تعدادی غیرنظامی کشته شد و بار دیگر با حمله به کوبانی بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین دو نفر از نیروهای SDF را به شهادت رساند. این اقدامات ثابت می کند که دولت ترکیه بین شمال عراق و شمال سوریه فرق نمی گذارد. سیاست های دولت ترکیه و حمله به اقلیم کُردستان و شمال و شرق سوریه گسترش نسل کشی است و ادامه سکوت در برابر اقدامات دولت ترکیه همواره منجر به جنایات بیشتر در منطقه می شود.

در این بیانیه آمده است، در شرایطی که اداره خودمختار شمال و شرق سوریه این حمله وحشیانه را محکوم می کند، اعلام می کند باید در برابر اقدامات خصمانه دولت ترکیه از سوی اقلیم کُردستان، دولت عراق، احزاب سیاسی، انجمن ها و افراد، نیروها و نهادها اقدامات جدی انجام شود. از سوی دیگر اعلام می‌کنیم دولت ترکیه از شرایط منطقه برای تحقق منافع خود استفاده می کند، بنابراین منطقه باید با تمام توان با پروژه های ترکیه مخالفت کنند، زیرا دولت ترکیه تهدیدی برای همه مردم منطقه است و می خواهد با جنایات نسل کشی سیاست های خود را در منطقه اجرا کند.

کد خبر 35886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha