سابقه ترکیه در قتل عام غیر نظامیان روشن است / نیروهای ما در این منطقه حضور ندارند

سرویس ترکیه - HPG با انتشار بیانیه ای اتهام دست داشتن در حمله به مرکز گردشگری زاخو را، که از سوی حکومت ترکیه مطرح شده است، تکذیب و اعلام کرد نیروهای این گروه در منطقه مذکور حضور ندارند.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه ای و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، با انتشار بیانیه ای به کشتار زاخو واکنش نشان داد و هدف از کشتار غیر نظامیان را تخلیه منطقه و به دست گیری کنترل آن توسط ترکیه اعلام کرد.

بنا بر خبر فرات، HPG با بیان این که حملات ترکیه با برنامه ریزی قبلی انجام می شوند، اعلام کرد: «هیچ کس تلاش نکند بر این قتل عام آگاهانه حکومت ترکیه سرپوش بگذارد. این نخستین قتل عام این حکومت نیست. ترکیه پیشتر نیز در بامرنی، کونه ماسی و گلی بالندا و چند منطقه دیگر نیز مراکز توریستی را هدف قرار داده‌است.»

در ادامه بیانیه HPG آمده است: «در مناطقی که حملات در آنجا انجام‌ شده است، هیچ کدام از نیروهای مرتبط با ما حضور ندارند. تپه‌هایی در نزدیکی محل بمباران ‌شده وجود دارند که توسط ترکیه اشغال شده‌اند و آن مناطق در کنترل آن‌هاست، همان‌طور که نیروهای مرزی عراق و نیروهای مختلف وابسته به حکومت اقلیم کردستان در آن‌جا حضور دارند. این حمله هیچ ارتباطی به ما ندارد.»

در ادامه این بیانیه HPG هدف از کشتار متعدد غیر نظامیان توسط ترکیه را ایجاد رعب و وحشت در میان مردم اعلام کرد و گفت که ترکیه با این کار می خواهد منطقه را تخلیه کرده و کنترل کامل این مناطق را به دست گیرد.

کد خبر 35879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha