برای حمله به سوریه از کسی اجازه نمی گیریم

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد که کشورش برای حمله به سوریه از کسی اجازه نمی گیرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد که کشورش تا کنون برای حمله به سوریه از کسی اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.

چاووش اوغلو با شرکت در برنامه زنده TRT، اخبار حمله کشورش به زاخو را تکذیب کرد و گفت: «تبلیغات PKK علیه ترکیه درست همزمان با آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه صورت گرفته است و مقامات عراقی نباید در دام تبلیغاتی گروه های "تروریسیتی" بیافتند.»

او گفت: «این حمله همچنین دو روز پس از نشست سران در تهران انجام شد که در آن روسیه و ایران مخالفت خود با عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه را اعلام کردند.»

چاووش اوغلو درباره حمله های ترکیه به شهرهای شمال سوریه، این شهرها را «شهرک های تروریستی» نامید و گفت: «ما که نمی توانیم در سوریه دست بسته بایستیم. ما در حمله به سوریه تا به حال نه از کسی اجازه گرفته ایم و نه خواهیم گرفت.»

روزنامه دیلی صباح وابسته به حزب عدالت و توسعه (AKP) با انتشار این خبر نوشت: «چاووش اوغلو در حالی این سخنان را به زبان آورد که آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران دو روز پیش مخالف جدی خود با این موضوع را اعلام کرده و به ترکیه در رابطه با حمله به سوریه هشدار داده بود.»

کد خبر 35875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha