وزیر خارجه ترکیه «بر اساس گزارش ارتش» حمله به زاخو را تکذیب کرد

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، براساس اطلاعات دریافتی از نیروهای مسلح ترکیه، حمله این کشور به غیرنظامیان در زاخو را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی ضمن تکذیب مجدد گزارش های حمله کشورش به زاخو، ادعا کرد که نیروهای مسلح کشورش گفته اند که آنها به غیر نظامیان حمله نگرده اند.

چاووش اوغلو با شرکت در برنامه زنده خبری TRT، گفت: «گزارش هایی مبنی بر اتهام حمله ترکیه به عراق و کشتار غیر نظامیان منتشر شده است. ما دیروز هم در بیانیه ای این موضوع را "به شدت" رد کردیم.»

چاووش اوغلو ادعا کرد که «همه دنیا می داند که ترکیه اصلا و ابدا به غیر نظامیان حمله نکرده است. ما مبارزه خود را بر اساس قوانینی بین المللی انجام می دهیم.»

وزیر خارجه ترکیه با بیان این که به محض انتشار خبر حمله به منطقه ای در دهوک عراق، با نهادهای مربوطه (نیروهای مسلح) رایزنی کرده اند، گفت: «بر اساس اطلاعات دریافتی از نیروهای مسلح مان، ما به غیر نظامیان حمله نکرده ایم. هدف ما در عراق و سوریه همیشه نیروهای PKK و YPG/PYD بوده اند. ما اظهاراتی که ترکیه را مسئول این حمله می دانند، چه از مقامات رسمی و چه غیر رسمی، همه را رد می کنیم.»

چاووش اوغلو گفت: «چنین رویدادی وقتی که روابط ترکیه و عراق رو به بهبود است، جالب توجه است.»

او همچنین گزارش ها مبنی بر حمله معترضان به سفارت ترکیه در بغداد را تکذیب کرد و گفت: «این اخبار صحت ندارد و مقامات عراقی تدابیر لازم را اتخاذ کرده اند. در مقابل سفارت سابق ما تظاهراتی برگزار شد و بعد متفرق شدند. هیچ تلاشی برای ورود به سفارت ما نشد.»

کد خبر 35868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha