HDP  رابطه ای با PKK ندارد/اگر سویلو نواری را که در دست دارد منتشر نکند دروغگو و شارلاتان است

سرویس ترکیه - مراد قاراییلان عضو ارشد PKK در واکنش به ادعاهای اخیر وزیر کشور ترکیه مبنی بر ارسال یک نوار از سوی PKK برای پروین بولدان، از سویلو خواست تا این نوار را منتشر کند.

به گزارش کردپرس، مراد قاراییلان عضو کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان (PKK) در واکنش به ادعای سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه مبنی بر ارسال یک نوار کاست از سوی این عضو PKK برای پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از سلیمان سویلو خواست آن را منتشر کند.

بنا بر خبر مزوپوتامیا، سلیمان سویلو در یک برنامه تلویزیونی در 15 ژوئن مدعی شد که یک نوار کاست از سوی مراد قاراییلان برای پروین بولدان ارسال شده است. مدحت سنجر دیگر رئیس مشترک HDP در سخنانی در واکنش به این ادعا گفت آقای وزیر کشور اگر مدرکی در دست دارند بفرمایند آن را افشا کنند. اگر ایشان افشاگری نکنند، این کار جرم است. آن هم دو جرم همزمان، پنهان کردن اسناد و بهتان و افترا.

مراد قاراییلان در مصاحبه با فرات در پاسخ به ادعای مذکور از سوی سویلو گفت: «ائتلاف AKP -MHP با این کارها نه تنها به خود بلکه به حوزه سیاسی نیز آسیب می زنند. آنها به شدت از HDP می ترسند. زیرا این HDP بود که برای اولین بار مبارزات آزادی خواهانه مردم کردستان ترکیه را با بخش بزرگی از جنبش سوسیالیستی ترکیه متحد کرد. ترکیب این دو یک نیروی بزرگ به وجود آورده که باعث وحشت حکومت ترکیه شده است. به همین دلیل آنها می خواهند HDP را کوچک کنند و به حاشیه برانند. شاید نتوانند HDP را به طور کامل حذف کنند اما دارند تلاش می کنند تا با این کارها آرای HDP را به زیر ده درصد برسانند. به همین دلیل حمله هایشان را تشدید کرده اند.»

قاراییلان با بیان این که HDP از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: «فعالیت آنها در سه حوزه حقوقی، دموکراتیک و سیاسی است. حکومت ترکیه با ادعای این که آنها با PKK و دیگر گروه ها رابطه دارند علیه آنها پرونده سازی می کند. اگر یک نماینده مجلس یک خواست به حق داشته باشد و کاری جسورانه انجام دهد، فورا از سوی حکومت به عنوان "عضو سازمان تروریستی" انگ می خورد.»

قاراییلان افزود: «حمله به HDP بخشی از کشتار سیاسی علیه کردها است. سیلمان سویلو دروغ می گوید که من یک نوار کاست برای خانم پروین بولدان فرستاده ام. اگر دروغگو و شارلاتان نیست بفرماید آن نوار را منتشر کند. خانم بولدان یک سیاستمدار کار کشته است که جایگاه مهمی در مبارزات آزادی خواهانه و دموکراتیک مردم کرد دارد. آنها می خواهند با این قبیل ادعاها خانم بولدان را مورد فشار قرار دهند و یک جنگ ویژه به راه بیاندازند.»

قاراییلان هدف از بهتان علیه HDP و ایجاد پرونده های قضائی از قبیل کوبانی و انحلال حزب را «شکست دادن مبارزه برای تحقق دموکراسی و سوسیالیسم در ترکیه» عنوان کرد و بار دیگر اعلام کرد که اگر سویلو مدرکی دال بر صحت حرف خود دارد آن را رو کند.

کد خبر 35719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha