کشته شدن یکی از اعضای ارشد PKK در دیاربکر

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه مدعی کشته شدن یکی از اعضای ارشد PKK توسط نیروهای این کشور در عملیات شب گذشته در دیاربکر شد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای ادعا کرد که یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان (PKK) در درگیری های شب گذشته در لیجه دیاربکر توسط نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه کشته شده است. وزارت کشور همچنین از کشته شدن دو تن دیگر از اعضای PKK در این درگیری ها خبر داد.

بنا بر خبر امروز صبح آناتولی ترکی، وزارت کشور مدعی شد است که این فرد که «نجاتی اوتکو کراز» نام داشته و با نام مستعار «آزاد کندال» شناخته می شد، در میان فهرست نارنجی در بولتن سرخ افراد تحت تعقیب جای داشته است.

بنا بر اطلاعیه وزارت کشور تصاویر این افراد که از آنها به عنوان «تروریست های تجزیه طلب» نام برده است، توسط پهپادهای جاسوسی این وزارتخانه در روستای دار آلان از توابع لیجه دیاربکر گرفته شده است و این افراد پس از محاصره روستا توسط بالگرد خنثی شده اند.

وزارت کشور مدعی است که کزار در بمب گذاری ایستگاه اوتوبوس گوون پارک آنکارا در سال 2016 دست داشته است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز دقایقی پیش با انتشار پستی در توئیتر خود با تایید این خبر از نیروهای تحت امر خود برای انجام این «عملیات» تشکر کرد.

کد خبر 35664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha