کشته شدن دو تن از نیروهای ترکیه در کردستان عراق

سرویس ترکیه - ترکیه کشته شدن دو تن از نیروهای خود در کردستان عراق را تایید کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه، در اطلاعیه ای کشته شدن دو تن از نیروهای خود را در عملیات موسوم به «پنجه قفل» در خاک کردستان عراق تأیید کرد.

بنا بر اعلام آناتولی ترکی، وزارت دفاع در این اطلاعیه اعلام کرد که عمر فاروق جیوِلِک سرباز پیاده نظام (صاحب تصویر) در عملیات پنجه قفل در درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) جان خود را از دست داده است. از سوی دیگر رسانه های ترکیه از جمله جمهوریت، از کشته شدن صلاح الدین تاشکین سرباز پیاده نظام ارتش ترکیه در عملیات پنجه قفل خبر دادند. برخی نمایندگان مجلس از جمله علی ماهر باشاریر نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) کشته شدن این دو سرباز را به خانواده هایشان تسلیت گفتند.

ترکیه در حالی تنها کشته شدن دو تن از نیروهای خود را تایید کرده است که مرکز رسانه و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای مدعی کشته شدن 25 تن از نیروهای ترکیه شده بود.

گفتنی است، با گذشت بیش از یک هفته وزارت دفاع ترکیه هنوز درباره جان باختن یکی از نیروهای خود به نام ناجی کایگیسیز که HPG مدعی در دست داشتن جسد اوست، اظهار نظری نکرده است. HPG پیشتر به خانواده این سرباز اعلام کرده بود که می توانند از طرق غیر نظامی جسد فرزند خود را در کردستان عراق دریافت کنند.

کد خبر 35662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha