فرهنگ اصیل و غنی هورامان هر گردشگری را مبهوت می کند

سرویس کرمانشاه _ اردشیر رستمی تاکید کرد: غنای فرهنگی بی نظیر اورامانات نه تنها ساکنان منطقه را از اثرات منفی صنعت گردشگری مدرن مصون نگه داشته، بلکه توان و ظرفیت اثرگذاری مثبت بر فرهنگ گردشگرانی که به منطقه می آیند را هم به آن ها بخشیده است.

فرماندار پاوه در حاشیه همایش بین المللی "هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار" که با حضور چهره های برجسته فرهنگی و دانشگاهی ایران، اقلیم کردستان و کشورهای خارجی و به میزبانی دانشگاه رازی و با همکاری پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامانات برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: این همایش بین المللی در استان کرمانشاه در راستای رویداد مهم ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم برآیند این همایش بزرگ بتواند بستری مناسب باشد برای شناسایی و معرفی قابلیت های فرهنگی مردم اصیل و نجیب اورامانات که ریشه ای عمیق در تاریخ کهن دارند.

رستمی ادامه داد: همچنین امیدواریم این همایش بتواند کارکرد مثبتی در راستای معطوف کردن نگاه‌ها به موضوع ضرورت تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان پاوه و هم چنین توسعه فرهنگی و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه، داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش بسیار پررنگ اصالت‌های فرهنگی منطقه بر روند ثبت جهانی هورامان تاکید کرد و گفت: مردم هورامان دارای اصالت های فرهنگی بسیار ممتازی هستند و این اصالت و نجابت در رفتار، گفتار، کردار، پوشاک و معماری منطقه به زیبایی هر چه تمام تر، جلوه گر شده است.

فرماندار پاوه تاکید کرد: این غنای فرهنگی بی نظیر نه تنها ساکنان منطقه اورامانات را از اثرات منفی صنعت گردشگری مدرن مصون نگه داشته بلکه توان و ظرفیت اثرگذاری مثبت بر گردشگرانی که به منطقه می آیند را هم به آن ها بخشیده است.

کد خبر 35610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha