مرکز مانیتورینگ در شهر مهران راه اندازی می شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست ستاد ویژه اربعین استان بر تکمیل زیرساخت‌های لازم اربعین در استان تاکید کرد و گفت: مرکز مانیتورینگ در شهر مهران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا برگزاری اربعین را آبروی استان دانست و گفت: مرکز مانیتورینک در شهر مهران راه اندازی می شود که در راستای وحدت فرماندهی در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل و تردد زوار اربعین حسینی و کنترل ورود و وخروج زوار و پایش مسیرها برای خدمات رسانی بیشتر به زوار نقش مهمی دارد.

او گفت: در هنگام خروج زوار از مرز مهران با توجه به اینکه در مرز مهران برای خروج زوار ۶۳ گیت وجود دارد اما تعداد گیت ها در ورودی کشور عراق بسیار کمتر از این تعداد است لازم است که در زمینه ازدحام جمعیت نیز اقداماتی انجام شود که در این زمینه نیز رایزنی های لازم با وزارت کشور برای رایزنی با مسئولان کشور عراق در این خصوص انجام شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده دو منطقه آزاد قشم و کیش به عنوان معین منطقه آزاد مهران تعیین شده است، گفت: در ایام اربعین حسینی، فضای استانی فضای اربعینی و کربلایی تبدیل شود، فرصتی تا اربعین حسینی باقی نمانده است و بایستی تا اربعین حسینی زیرساخت های لازم برای تسهیل در تردد زوار فراهم شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه بودجه اربعین استان ۸۰ میلیارد تومان بوده که با رایزنی های انجام شده این میزان به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: از این میزان اعتبار در حدود ۵۲ درصد این میزان محقق شده است که البته این میزان نیز در قالب اوراق بوده است و در نهایت حدود ۳۳ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.

کد خبر 35496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha