دستگیری 12 عضو داعش توسط نیروهای سوریه دموکراتیک

سرویس سوریه - مرکز مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که 12 تن از اعضای داعش در عملیاتی در شمال و شرق سوریه دستگیر شده و تجهیزات نظامی آنها نیز ضبط شده است.

به گزارش کردپرس، مرکز مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در اطلاعیه ای اعلام کرد که 12 عضو داعش در یک عملیات امنیتی با حضور نیروهای امنیت داخلی، دستگیر شده اند.

مرکز رسانه ای SDF، اعلام کرد که علاوه بر تهدیدها و حملات ترکیه، مقدمات حملات جدید از سوی نیروهای داعش نیز در مناطق شمال و شرق سوریه آغاز شده است. این نهاد هدف از حملات اخیر را حمله به شهروندان غیر نظامی دانست و اعلام کرد: «نیروهای داعش در تدارک برنامه ای برای ربودن زنان داعشی اسیر در اردوگاه هول بوده اند.»

مرکز رسانه ای SDF در ادامه اعلام کرد که عملیات مذکور از سوی نیروهای SDF و نیروهای امنیت داخلی در مناطق حسکه، هول، تل حمیس، تل بیرک و دریک انجام شده است. آنها ضمن دستیری 12 عضو داعش مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی این نیروها را نیز ضبط کرده اند.

SDF افزود: «داعش سعی دارد از تهدیدات دولت ترکیه علیه شمال و شرق سوریه برای سازماندهی مجدد خود استفاده کند. با این کار، امنیت و ثبات مردم منطقه را به خطر می اندازد. این گروه های داعشی به مناطق تحت اشغال دولت ترکیه فرستاده می شوند. اگرچه دولت ترکیه به بهانه های مختلف تلاش می کند تا حملات خود به شمال و شرق سوریه را مشروع جلوه دهد، اما در واقعیت در حال تلاش برای احیای سازمان تروریستی داعش است.»

نهاد رسانه ای SDF در پایان ضمن هشدار نسبت به احیای مجدد داعش با حمایت ترکیه در این مناطق از نیروهای بین المللی خواست تا نگاهی واقع گرایانه به این موضوع داشته باشند و در برابر این موضوع واکنش جدی نشان دهند.

کد خبر 35413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha