حساب مالیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور به ایلام  انتقال داده شد

سرویس ایلام - طی نامه ارسالی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به استاندار ایلام، با انتقال حساب مالیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در نامه داوود منظور به حسن بهرام نیا استاندار ایلام آمده است که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه موافقت با انتقال پرونده مالیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به اداره کل امور مالیاتی استان ایلام اعلام می‌گردد.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ و نظر به اینکه پرونده های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ در حال رسیدگی می باشد و انتقال و جابجایی پرونده های مالیاتی موجب بروز مشکلاتی از قبیل وقفه در حسابرسی و وصول مالیات می گردد لذا پس از پایان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی شرکت موصوف به اداره کل امور مالیاتی استان ایلام اقدام خواهد شد.

در همین رابطه محسنی‌مقدم، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان ایلام در پاسخ به پرسش کردپرس در کارگروه رسانه و مدیران، در خصوص میزان این مالیات و تاثیر این جابجایی عنوان کرد: یکی از منافع این اقدام، بحث مالیات این شرکت است که در صورت نهایی شدن انتقال پرونده مالیاتی به استان، تحول عظیمی در موضوع مالیات استان و امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به عنوان نمونه عرض کنم فقط عوارض ارزش افزوده تنها یکی از شرکت‌های پیمانکاری تحت نظر شرکت نفت و گاز، حداقل سه برابر عوارض ارزش افزوده پرداخت شده ۱۴۰۰ کل استان است (رقمی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان)، که به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تعلق خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان ایلام اظهار امیدواری کرد: پیگیری‌های متعدد استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرکت نفت و گاز غرب دارد به نتایج مورد نظر ختم می‌شود.

به گزارش کردپرس، در ادامه پیگیریهای چندین ساله نمایندگان مردم در مجلس برای انتقال شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به ایلام و یا ایجاد یک شرکت مستقل برای ایلام، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب یک استاندار با سوابق طولانی در حوزه نفت و گاز، سمبه استان ایلام در این مطالبه گری پر زورتر شده و انتقال حساب مالیاتی این شرکت به استان ایلام را می توان یکی از مهم ترین دستاوردهای این مطالبه گری مردم و مسئولین و نمایندگان استان در سالهای اخیر دانست که می تواند منشأ تحولات زیادی در ایلام شود.

کد خبر 35328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha