وعده های نامزد کردتبار نخست وزیری به انگلیسی ها

سرویس جهان- ندیم زهاوی که خود را برای جانشینی بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس نامزد کرده است، می گوید تلاش می کند ضمن کاهش مالیاتها آموزش را نیز بهبود بخشد.

به گزارش کردپرس، این روزها استعفای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به مهم ترین تحول سیاسی در انگلیس تبدیل شده است اما نامزد شدن چندین شخصیت سیاسی کابینه او برای جانشین شدنش از اقلیت های مهاجر در این کشور قابل توجه است. از جمله این شخصیت ها ندیم زهاوی، نماینده کردتبار پارلمان انگلیس و وزیر سابق دارایی ،آموزش و واکسیناسیون دولت جانسون است.

زهاوی کردتبار که در 11 سالگی عراق را ترک کرده است، از سال 2010 به سرعت مناسب سیاسی در انگلیس را طی کرده است. بر اساس گزارش دیلی اکسپرس، تلگراف، میرور و سکای نیوز انگلیس، این شخصیت سیاسی کرد یکی از نمایندگان ثروتمند پارلمان انگلیس بوده است و در سال 2020 از سوی بوریس جانسون به عنوان وزیر امور واکسیناسیون منصوب شده است.

بیشتر رسانه های انگلیس عملکرد او را در اجرای واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری کووید 19 یا کرونا موفقیت آمیز توصیف کرده اند. بیشتر این رسانه ها به دلیل موفقیت او، ندیم زهاوی را آقای واکس یا آقای واکسیناسیون خطاب کرده اند.

حالا این شهروند کردتبار از جمله نامزدهای مطرح برای تصدی رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس است. زهاوی در مصاحبه دیروز خود با روزنامه تلگراف گفته است برنامه هایی را در مقام نخست وزیری اجرا خواهد کرد که از جمله آن بهبود آموزش عمومی، کاهش دادن مالیاتها و افزایش بودجه دفاعی انگلیس است.

با این که زهاوی از مهاجرانی است که در انگلیس پله های ترقی را طی کرده است اما از جمله کسانی بوده که با اخراج مهاجران از انگلیس به رواندا موافق بوده است.

سکای نیوز او را یکی از قدرتمندترین نامزدها دانست و نوشت: او دارای کمترین نقاط منفی در مقایسه با دیگر وزاری کابینه و نامزدهاست.

زهاوی گفته است با وجود این که مدت کمی پست وزارت دارایی انگلیس را در دست داشته اما استراتژی هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی دارد که در صورت رسیدن به مقام نخست وزیری این کشور آنها را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 35325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha