فراخوان نخستین جشنواره‌ سراسری داستان کوتاه صحنه

سرویس کرمانشاه - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه از انتشار فراخوان رویداد ادبی نخستین جشنواره‌ سراسری داستان کوتاه صحنه خبر داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صحنه در گفتگو با خبرنگار کردپرس؛ با اعلام این خبر افزود: موسسه‌ی فرهنگی و هنری باغ شهر با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نخستین جشنواره‌ سراسری داستان کوتاه صحنه را برگزار می کند.

نادر حیدریان افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلفی مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی ( اجتماع، خانواده، فرزند) و ایثار (تأثیر فرهنگ ایثار در افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی)برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی جوایز برگزیدگان این رویداد ادبی را به این شرح اعلام کرد:
نفرات برگزیده بخش آسیب‌های اجتماعی به ترتیب:


تندیس و گواهی جشنواره به همراه مبلغ ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال


نفرات برگزیده بخش ایثار به ترتیب:


تندیس و گواهی جشنواره به همراه مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰
لوح تقدیر به همراه مبلغ ۱۵۰۰۰.۰۰۰ ریال
لوح تقدير به همراه مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال


وی ادامه داد: علاوه بر برگزیدگان نهایی، به آثار برتر از نگاه هیأت‌داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا و آثار راه یافته به مرحله نهایی در قالب کتاب جشنواره چاپ می شود. برگزاری اختتامیه در شهر صحنه خواهد بود و حضور نویسندگان برگزیده در مراسم الزامی است.

حیدریان با اشاره تقویم برگزاری جشنواره ادامه داد: مهلت ارسال آثار: تا ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ و نتایج نهایی: ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰ و آیین اختتامیه: نیمه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ در شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره تصریح کرد: جهت شرکت در جشنواره محدودیت سنّی ندارد و هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش تنها یک داستان کوتاه ارسال کند.

حیدریان درخصوص ویژگی های آثار ارسالی گفت: هر اثر باید در قالب word، با فونت B Nazanin با اندازه‌ی قلم ۱۴ در صفحه A4 و قالب آثار ارسالی داستان کوتاه باشد و در مورد آثاری که هم مرز با دیگر قالب‌های داستانی باشند، بنا بر نظر داوران تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره‌ای حائز رتبه یا برگزیده شده باشند و آثار پیش از این در مجموعه داستان‌های فردی یا جمعی به‌صورت کتاب منتشر نشده باشند.(انتشاراثر در نشریات محلی ویا بولتن جشنواره‌ها شامل این محدودیت نمی‌شود.)

وی در پایان افزود: جهت حمایت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان، دریافت آثار را به صورت مجازی انجام خواهد شد و علاقه مندان می توانند به اینستاگرام جشنواره Baghshahr.festival مراجعه و آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی baghshahresahne@gmail.com جشنواره سراسری داستان صحنه ارسال و از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۸۹۳۷۶۳۶۱ و جهت اطلاعات بیشتر باشماره تلفن ۰۸۳۴۸۳۲۷۴۷۲ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 35189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha