پزشکان در سراسر ترکیه به خیابان ها ریختند/مردم خواستار استعفای وزیر بهداشت شدند

سرویس ترکیه - کشته شدن یک پزشک در قونیه و بی تفاوتی رسانه های حکومت، باعث واکنش و خشم گسترده در بین کادر درمان و مردم ترکیه شد و آنها را در سراسر کشور به خیابان ها کشاند. 

به گزارش کردپرس، روز گذشته دکتر اکرم قاراکایا پزشک متخصص قلب و عروق که مشغول خدمت در بیمارستان قونیه بود، پس از مشاجره با نزدیکان یکی از بیماران خود، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. این حادثه که تا کنون بارها در بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف ترکیه تکرار شده است، سبب واکنش بسیار گسترده در سراسر کشور هم از سوی کادر پزشکی و هم از سوی مردم شد.

بی توجهی رسانه های حکومتی به کشته شدن کادر درمان؛

در حالی که تیترهای اصلی رسانه های اپوزیسیون و منتقدان دولت به کشته شدن اکرم قاراکایا و آمار پزشکان کشته شده در ماه های اخیر اختصاص یافته بود، با این حال رسانه های نزدیک به حکومت ترکیه نه تنها خبری در این باره منتشر نکردند بلکه افراد منصوب به حزب عدالت و توسعه (AKP) معترضان به کشتار کادر درمان را مورد تمسخر قرار دادند.

به جز دو روزنامه محلی در قونیه (روزنامه های مرحبا و BBN خبر) هیچ نشریه نزدیک به حکومت ترکیه این خبر را رسانه ای نکرد.

ممنوعیت انتشار خبر درباره کشته شدن قاراکایا؛

واکنش پزشکان، سیاستمداران و مردم به کشته شدن این پزشک آنقدر گسترده شد که در ساعت های اولیه امروز دولت با صدور بخشنامه ای نوشتن خبر درباره این موضوع را ممنوع اعلام کرد.

پزشکان ترکیه به خیابان ها ریختند؛

پزشکان در سراسر ترکیه در اعتراض به قتل همکاران خود و بی مجازات ماندن این قتل ها، برای دو روز دست از کار کشیدند. بر این اساس کارکنان پزشکی امروز در سراسر ترکیه کار خود را ترک کردند. پزشکان ترکیه در شهرهای سراسر کشور از جمله استانبول، آنتالیا، شرناخ، مرسین، جزیر، آدانا، درسیم، دیاربکر، ماردین، باتمان، و اورفا، با حضور در خیابان ها به سیاست های حکومت ترکیه در قبال کارکنان بخش بهداشت اعتراض کردند. نیروهای پلیس در شهرهای مختلف ترکیه با خشونت با پزشکان برخورد کردند. در برخی از شهرها نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک آور به مقابله با جمعیت معترض پرداختند.

مردم خواستار استعفای وزیر بهداشت شدند؛

امروز همچنین مراسم تشییع جنازه دکتر قاراکایا در زادگاهش قیصریه برگزار شد. فخر الدین قوجا وزیر بهداشت ترکیه با شرکت در این مراسم به بازماندگان این پزشک تسلیت گفت. حضور وزیر بهداشت در مراسم تشییع جنازه با اعتراض شدید مردم مواجه شد. مردم با هو کردن قوجا خواستار استعفای او از سمت خود شدند.

کد خبر 35164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha