زنان فعال کشورهای خاورمیانه و آفریقا با اعضای HDP و  TJA  دیدار کردند

سرویس ترکیه - فعالان زن از کشورهای مختلف که برای شرکت در پنجمین کنگره HDP به آنکار سفر کرده بودند، با اعضای شورای زنان این حزب و اعضای جنبش زنان آزاد دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش کردپرس، عایشه آجار باشاران نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و سخنگوی شورای زنان این حزب، به همراه هیأتی متشکل از اعضای شورای زنان HDP و اعضای جنبش زنان آزاد (TJA)، با شماری از فعالان زن کشوهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله لوئیزا هانون دبیرکل حزب کارگران الجزایر، شرن محمد عبدالله هلال عضو جنبش ابتکار ملی فلسطین، نوال حدادین عضو حزب کمونیست اردن و دبیرکل سازمان زنان عرب اردن، خدیجه ریاضی عضو حزب چپ دموکرات و سخنگوی DKY شمال آفریقا، ابل سعادت رئیس اتحادیه کمیته های زنان فلسطین، شعیات الجعفری عضو گروه منطقه ای زنان سازمان ملل متحد و رئیس دیده بان زنان الجزایر، دیدار و گفتگو کردند. این فعالان زن برای شرکت در پنجمین کنگره بزرگ HDP به آنکارا سفر کرده اند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، باشاران در این دیدار بر اهمیت وحدت زنان در خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد و گفت: «یکی از بزرگترین مشکلاتی که زنان در ترکیه، اقلیم کردستان، و دیگر کشورهای منطقه تجربه می کنیم ناتوانی در ایجاد اشتراک در هویت ها برای زنان مبارز است. به نظر می رسد که تجربه زیسته زنان در قومیت های مختلف در منطقه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همه ما در این مناطق در معرض انواع تهدیدها هستیم.»

خدیجه ریاضی عضو حزب چپ دموکرات شمال آفریقا نیز با اشاره به دستاورهای کردها و زنان کرد در منطقه گفت: «ما شاهد تلاش ها و دستاوردهای زنان در ترکیه و اقلیم کردستان هستیم و از آنها الگوبرداری می کنیم. ما نیز به مبارزه زنان برای رشد، همچنین به اشتراک گذاشتن این تجریبات اهمیت می دهیم.»

کد خبر 34914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha