۴۲ میلیارد تومان به بودجه هلیلان افزوده شد / سفرهای شهرستانی استاندار ایلام در بوته نقد

سرویس ایلام - طبق رویه استاندار ایلام در سرکشی ها و سفرهای منظم به شهرستانهای ایلام و بازدید میدانی جهت پیگیری مستقیم اقدامات، مبلغ ۴۲ میلیارد تومان دیگر به بودجه شهرستان هلیلان علاوه بر بودجه سفر ریاست جمهوری افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استاندار ایلام در آخرین سفر خود به شهرستانهای ایلام، هلیلان را انتخاب کرد و در سفری یک روزه به این شهرستان پیگیر مصوبات قبلی و جویای موانع تازه شد.

بهرام نیا ابتدا به مزار شهدای گمنام هلیلان رفت و با انتقاد از عدم تسریع در آغاز پروژه راه دسترسی به گلزار شهدا گفت: علی رغم اینکه ۷۰۰ میلیون تومان برای راه دسترسی و ساماندهی گلزار شهدای گمنام در ۲۸ اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است، اما با وجود اعتبارات در دسترس، باید پروسه ترک تشریفات انجام می‌ شد که این کار انجام نگرفته است. وی در ادامه دستور داد که در کمترین زمان ممکن این طرح به سرانجام برسد.

استاندار ایلام سپس وارد منطقه زردلان شد و از ایستگاه تقویت فشار گاز (اتیلین) پیاز آباد بازدید و در روند کار این ایستگاه قرار گرفت. ایستگاه تقویت فشار گاز پیاز آباد ۷۰ بار ورودی دارد و توسط دو کمپرسور به ۹۰ بار به خط سراسری اتیلن غرب تزریق می شود که مجتمع های پلیمر کرمانشاه و سنندج و مهاباد و میانداب و مصرف کننده های خوراک این ایستگاه ها هستند.

وی همچنین از طرح گلخانه هیدرو پونیک این شهرستان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این طرح قرار گرفت و خواستار حرکت به سمت کشت های گلخانه های شد و گفت: برای کشت های گلخانه از طریق تبصره ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.

افتتاح پل جزمان، بایدید از پتروشیمی در حال ساخت هلیلان، دیدار با خانواده شهدا و مردم این شهرستان در روستای پیازآباد، بازدید از جاده در دست احداث پیامن به میدر در بخش جزمان، بازدید از ایستگاه تقویت فشار گاز (اتیلین) پیاز آباد و شرکت در شورای اداری هلیلان از بخشهای مختلف این سفر یک روزه بود.

بهرام نیا در این نشست از اختصاص ۴۱۵ میلیارد تومان به این شهرستان خبر داد و گفت: از این اعتبار ۳۷۲ میلیارد تومان حاصل مصوبات سفر استانی ریاست‌جمهوری به استان و بیش از ۴۲ میلیارد تومان متعلق به مصوبات سفر شهرستانی استاندار است.

وی در ادامه به خلاصه ای از اعتبارات سفر شهرستانی پرداخت و گفت: جهت تکمیل آب شرب ۳ میلیارد، حفاری چاه عمیق ۱۵ میلیارد، تجهیز سه مرکز جامع در شهرستان ۵ میلیارد، راه روستایی پیامن به میدر ۱۰ میلیارد، تکمیل پمپاژ میدر ۵ میلیارد، مبلمان شهری، بهسازی و آسفالت شهر توحید ۴ میلیارد و ... اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با انتقاد از وضعیت آنتن دهی موبایل در استان، گفت: متاسفانه وضعیت آنتن دهی موبایل و اینترنت در استان ایلام خراب است و این در شان مردم استان نیست.

به گزارش کردپرس، سفرهای شهرستانی مدیریت ارشد استان به تقویت نظارت و پیگیری دستورات صادر شده در جلسات و رصد موانع احتمالی کمک زیادی کرده است و بارها در ماههای اخیر در این سفرها، مشکلاتی در اجرای مصوبات ملی و استانی پیدا شده که همگی به نبود ارتباط مناسب بین دستگاهی برگشته است و حضور استاندار، معاونین وی و مدیران کل مرتبط باعث حل فوری آن مسأله شده است.

رویه جلوگیری از حضور نمایشی مدیران کل و صرفا حضور مدیران کل مرتبط با برنامه سفرهای شهرستانی از اصلاحات خوبی بود که در این سفرها انجام گرفت و حضور خبرنگاران به عنوان ناظران و نمایندگان افکار عمومی در جلسات و تیغ تیز نقد و مطالبه گری آنها به کارایی این سفرها کمک شایانی کرده است.
* یاسر بابایی

کد خبر 34556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha