فرصت های پیش روی استان ایلام تبیین شود

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن فراخواندن اصحاب رسانه به پرهیز از سیاه نمایی، عنوان کرد: برای حل مشکلات ایلام فرصت‌های پیش روی استان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با بیان اینکه دشمن شناسی و توجه به اقدام و عملیات روانی دشمن، یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد و از الزامات مکتب و انقلاب ماست، یادآور شد: دشمنان ما در عرصه فضای مجازی و رسانه ای اجازه انعکاس خیلی از اخباری که بر علیه خودشان هست را نمی دهند و اجازه نمی دهند واقعیت ها به جامعه جهانی منعکس شود.

وی افزود: در کشور ما برخی مواقع یک تجمع صنفی برای مطالبات به حق انجام می شود که رسانه های دشمن بزرگنمایی و سیاه نمایی می کنند و به عنوان براندازی نظام اسلامی تبلیغ و انتشار می دهند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: رسانه های دشمن بالاترین سرمایه گذاری را روی افکار جامعه ما انجام داده تا سیاه نمایی کرده، امنیت روانی و فکری جامعه را به هم بریزند و برخی با دلارهای نفتی که در اختیار دارند و با استفاده از عواملی که در درون کشور به کار می گیرند، با شگردهای شیطانی تلاش می کنند که بزرگنمایی کنند که کشور در حال سقوط است.

کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن دشمن است و دشمنی خود را انجام می دهد، ابراز کرد: توجه داشته باشیم که برخی موقع خود ما ابزاری برای دشمن نشویم و مبلغ خواسته های دشمن نشویم، تغییراتی در شرایط فعلی در سطح جهان به وجود آمده است، گرانی جهانی و کمبود مواد غذایی در جهان شکل گرفته است و در تبیین و روشنگری باید این موارد را در نظر بگیریم.

وی گفت: دولت محترم در این شرایط که تورم و گرانی به صورت افسار گسیخته پیش می رود، کنترل لازم را داشته باشد تا به بهانه گران شدن چند قلم کالا، مشکلاتی پیش نیاید، البته ما در درون دولت کسانی داریم که کارشکن هستند و نمی خواهند کار انجام شود.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در این استان، مدیری داریم که ۴ ماه است استعفا داده و نیروهای بهتر و شایسته تر وجود دارد که جایگزین شود، چرا اقدامی نمی شود؟ پشت پرده چه هست؟ مدیری که انگیزه ندارد و اعلام کرده و نمی خواهد با دولت کار کند، چرا جابجا نمی شود، طبیعتا این نیرو باید جابجا شود.

امام جمعه ایلام گفت: چرا مسئولین جرات شایسته گزینی ندارند، از کی می ترسید، نترسید، مردم از شما حمایت می کنند، از عوامل دخالت کننده پشت پرده که به صورت غیرقانونی اعمال نفوذ می کنند، نترسید و اقدام کنید و دود این ضعف و ناکارآمدی و عدم انتخاب شایستگان متوجه مردم می شود و مشکلات مردم افزوده می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در جایی که نیاز هست مقررات را تبیین کنید و در جایی که از حق و صنفی دفاع شود، مدیران به صورت شبانه روز به وظیفه ای که دارند عمل کنند، پیگیری کنند که در حق آنان اجحاف نشود، چرا باید یک صنف، در کف خیابان صدای خود را بلند کند تا صدای آنها شنیده شود، انتظار می رود مدیران پیشگام باشند و پاسخگوی مشکلات باشند.

وی یادآور شد: گرانی مضاعفی در استان داریم که غیر از ضعف مدیریت مسئولین استانی، چه توجیهی دارد، چرا تفاوت قیمت برخی اقلام در استان ما برخی استان های همجوار چشم گیر است، انتظار می رود مدیری که بر مسند اداره امور جامعه نشسته ورود پیدا کند و مشکلات را حل کند، البته خیلی از مدیران جهادی کار می کنند و کارهای اقتصادی و امیدوار کننده ای در استان شروع شده است و اگر با این روند استمرار داشته باشد، بحث محرومیت و اشتغال در استان حل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خطاب به افراد دارای تریبون و اصحاب رسانه استان، گفت: نسبت به مسائل استان معقولانه تر برخورد کنیم، فقط از فقر و محرومیت، خودکشی و دیگر کشی نگوییم، اگر می خواهیم محرومیت استان از بین برود، سیاه نمایی نکنیم و شاخص های ارزشمندی که مردم و استانمان دارد از قبیل ایثار و نوع دوستی، مقاومت و ولایتمداری که در دفاع مقدس و اربعین به نمایش گذاشته می شود را برجسته کنید.

کد خبر 34227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha