کردهای استان دیالی در انتخابات با یک فهرست مشترک شرکت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو فراکسیون اتحادیه میهنی از استان دیالی در پارلمان عراق با اظهار رضایت از نهایی شدن و تعیین حوزه های انتخابیه در این استان، بر تصمیم کردها برای شرکت در انتخابات با یک لیست مشترک تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "شیرکو میرویس" عضو فراکسیون اتحادیه میهنی از استان دیالی در پارلمان عراق گفت: نهایی شدن حوزه های انتخابیه دستاورد بزرگی است که با اتحاد نمایندگان دیالی در زمینه ورود به انتخابات برای تضمین حقوق و شانس همگان به دست آمد.

میرویس افزود: در صورتی که کردها با یک فهرست واحد در انتخابات شرکت کنند از شانس بالایی برخوردار هستند و تلاش ها برای تحقق این امر در جریان است و برنامه ها و تلاش های گسترده ای در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

این نماینده کرد استان دیالی تصریح کرد: حوزه های انتخابیه براساس حوزه جغرافیایی به چهار حوزه تقسیم شده اند و نامزدها بر سر 14 کرسی در پارلمان شامل 10 کرسی نامزدهای مرد و 4 کرسی نامزدهای زن رقابت خواهند کرد.

یادآور می شود پارلمان عراق روز شنبه بند مربوط به حوزه های انتخابیه در قانون انتخابات جدید را در سراسر این کشور به جز دو استان نینوا و کرکوک تصویب کرد. براساس قانون جدید، تعداد حوزه های انتخابیه در هر استان با تعداد کرسی های ویژه تعیین شده برای نمایندگان زن در هر استان، برابر خواهد کرد.

بر این اساس و با استناد به شمار کرسی های نمایندگان زن در هر استان، تقسیم حوزه های انتخابیه در هر استان به شرح زیر خواهد بود: استان بغداد 17 حوزه، نینوا 8 حوزه، بصره 6 حوزه، ذیقار و سلیمانیه 5 حوزه، اربیل، بابل، انبار و دیالی 4 حوزه، کرکوک، نجف، صلاح الدین، دهوک، دیوانیه، کربلا، واسط و میسان 3 حوزه و مثنی دو حوزه.

کد خبر 341405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha