هشدار یک کارشناس: زلزله های وان ادامه دارند

سرویس ترکیه - استاد زمین شناسی دانشگاه وان با اشاره به فعالیت شدید گسل های منطقه، نسبت به ادامه زمین لرزه ها در حوزه وان هشدار داد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع زمین لرزه 5 ریشتری در وان، کارشناسان نسبت به تحرک شدید گسل وان و تداوم زمین لرزه های سلسله وار در منطقه هشدار دادند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 با مرکزیت توشبای وان شب دوشنبه باعث به خیابان ریختن مردم شد. پس از وقوع زمین لرزه در ساعت 21 و سی دقیقه شب، پس لرزه های بسیاری منطقه را لرزاند. این زمین لرزه ها باعث آسیب به برخی بناها در مناطق روستایی شد.

دکتر مصطفی توکر عضو هیأت علمی گروه مهندسی ژئوفیزیک دانشگاه وان که تخصص او در حوزه مطالعات زمین لرزه های منطقه است، در گفتگو با جمهوریت، با بیان این که گسل این منطقه فعال ترین منطقه آناتولی شرقی است، گفت: «زلزله دو روز پیش در مسافت نزدیک به پوسته زمین رخ داد. به همین دلیل بیشتر حس شد.»

توکر با اشاره به این که گسل مناطق شمالی دریاچه ارچک و دریاچه وان فعال شده است، نسبت به ادامه زمین لرزه ها با بزرگی 5 ریشتر به بالا هشدار داد. او گفت حرکت گسل حوزه دریاچه وان به سوی شمال غربی ادامه دارد.

او افزود که حوزه وان (گسل دریاچه وان) یکی از زلزله خیز ترین مناطق آناتولی شرقی است و زلزله های کوچک و متوسط در این منطقه همچنان ادامه خواهند داشت. او هشدار داد که در صورت تحرک شدید گسل های منطقه احتمال وقوع زلزله مهیب هم می رود.

کد خبر 34108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha