افزایش میزان خودکشی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- جامعه کردهای مقیم آلمان از افزایش میزان خودکشی در اقلیم کردستان عراق بویژه در میان آوارگان ایزدی مقیم این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جامعه کردهای مقیم آلمان به کاتولیک نیوز گفته است اخیرا میزان خودکشی در اقلیم کردستان عراق و بویژه در میان آوارگان ایزدی مقیم این منطقه به طور نگران کننده ای افزایش یافته است.

جامعه کردی آلمان موسوم به کی دی جی به این خبرگزاری گفته است که در دو هفته گذشته ۱۱ مورد خودکشی در اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاده است. با این حال، بیشترین موارد خودکشی در اردوگاه هایی اتفاق افتاده که کردهای ایزدی در آن اسکان داده شده اند.

بر اساس گزارش مایگرانت اینفو که به وضعیت آوارگان و پناهجویان می پردازد، در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار آواره کرد ایزدی در اردوگاه های اقلیم کردستان عراق ساکن هستند.

جامعه کردی آلمان علت افزایش خودکشی در اردوگاه های ایزدیان را امید نداشتن به اینده، وضعیت نامناسب اردوگاه‌ها و شیوع کرونا عنوان کرده است.

جامعه کردی آلمان دولت اقلیم کردستان عراق را مسئول وضعیت نابهنجار کردها و آوارگان ایزدی دانسته و از جامعه بین‌المللی خواسته است توجه بیشتری به این گروه داشته باشد.

کد خبر 3399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha