فنلاند درخواست ترکیه برای استرداد اعضای پ.ک.ک را رد کرد

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری اس تی تی فنلاند، اسناد وزارت دادگستری این کشور نشان می دهد که فنلاند درخواست ترکیه برای استرداد افراد مظنون به عضویت پ.ک.ک را رد کرده است.

به گزارش کردپرس، در حالی که ترکیه موافقت با درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو را به استرداد افراد مظنون به عضویت در پ.ک.ک منوط کرده است، وزارت دادگستری فنلاند اعلام کرده است از سال 2019 تا 2022 هیچ فردی به دلیل عضویت در پ.ک.ک تحویل مقامات ترکیه داده نشده است.

خبرگزاری اس تی تی فنلاند از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرده است آمار افرادی را که به ظن عضویت در پ.ک.ک و یا جنبش گولن تحویل ترکیه داده شده اند، اعلام کند.

این خبرگزاری گزارش داد فنلاند از آغاز ماه ژوئن 10 درخواست از ترکیه برای استرداد 10 تن دریافت کرده است اما تاکنون هیچ کس به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی و یا عضویت در چنین سازمان هایی تحویل مقامات ترکیه داده نشده است.

این خبرگزاری با استناد به اسناد وزارت دادگستری فنلاند، نوشت: پرونده 7 تن از این افراد حل شده است اما دو تن به ترکیه بازگردانده شده اند که ربطی به عضویت در پ.ک.ک یا جنبش گولن نداشته اند.

این خبرگزاری در عین حال از صدور حبس تعلیقی برای 4 شهروند کرد به اتهام پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت سفارت ترکیه در هلسینکی خبر داده است. حمله به سفارت ترکیه در هلسینکی در سال 2008 اتفاق افتاد.

کد خبر 33931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha