آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین زائرسرای غرب کشور در مرز مهران

سرویس ایلام - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفتگو با کردپرس از آغازعملیات بزرگ‌ترین زائرسرای غرب کشور در مرز بین المللی مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی اظهار کرد: زائرسرای مهران در زمینی به مساحت ۲ و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری بنیاد کرامت زیر نظر آستان قدس رضوی و در قالب سیلوهای اسکان زائرین، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کارخانه یخ و تعدادی سوئیت اقامتی اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان است که در فاز اول تا قبل از اربعین امسال با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

شریفی افزود: با توجه به اینکه برای اولين بار در قالب این مساحت زائرسرا انجام می‌شود در راستای تسهیل و تسریع در شروع بکار طرح، ضوابط واگذاری اراضی ملی با پیگیری انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان امور اراضی کشور تعریف و به سراسر کشور ابلاغ شده که همین اقدام باعث شد شاهد کلنگ زنی با حضور جمعی از مسئولین استان باشیم.

بیش از ۶۰ درصد تردد زوار اربعین از استان ایلام و مرز مهران صورت می‌گیرد.

کد خبر 33831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha