احتمال دست داشتن نظامیان آمریکایی در انفجار پایگاه این کشور در سوریه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا در مورد احتمال دست داشتن نظامیان این کشور در انفجار اواخر فروردین در پایگاه این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه تحقیق می کند.

به گزارش کردپرس، پس از گذشت نزدیک به دو ماه از انفجاری که در پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه موسوم به دهکده سبز در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه روی داد، وزارت دفاع این کشور احتمال دست داشتن نیروهای خودی در ایجاد این انفجار را رد نکرده و به دنبال تحقیق در این مورد است.

شبکه سی ان ان و مجله فوربس به نقل از مقامات آمریکایی از احتمال دست داشتن یکی از نیروهای آمریکایی در انفجار در تاسیسات دهکده سبز خبر داده اند. با این حال نام هیچ فردی ذکر نشده است.

مقامات آمریکایی گفته اند در دو مورد، فردی در حال فرار هنگام وقوع انفجار دیده شده اما معلوم نیسست هر دو مورد مربوط به یک شخص است یا دو فرد در آن لحظه اقدام به فرار از صحنه کرده اند.

بر اساس گزارش سی ان ان، فرد مظنون که گفته شده از نظامیان آمریکایی است، هم اکنون در سوریه حضور ندارد.

پنتاگون در اطلاعیه ای اطلاعات مختصری در این خصوص ارائه کرده و گفته است تا تحقیقات کامل صورت نگیرد نمی توان نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه را عامل این انفجار دانست.

مقامات آمریکایی ابتدا فکر می کردند که انفجار 7 آوریل در تاسیسات دهکده سبز که مجروح شدن 4 نظامی این کشور را به دنبال داشت، بر اثر اصابت راکت یا موشک بوده اما بعدا معلوم شد این انفجار نتیجه جاسازی مواد منفجره در مجاورت انبار مهمات بوده است.

بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی، شدت انفجار در حد منفجر شدن یک نارنجک دستی بوده است.

کد خبر 33700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha