مدارس کانکسی آذربایجان غربی در سال آینده برچیده می شوند

سرویس آذربایجان غربی- بعد از بارها وعده حذف مدارس کانکسی در آذربایجان غربی، طی سالیان اخیر هنوز هم حدود ٤٠٠ مدرسه کانکسی در این استان وجود دارد، با این حال امروز استاندار آذربایجان غربی گفت: به هیچ وجه مدرسه کانکسی در یک سال آینده در سطح استان نخواهیم داشت و مدیر کل نوسازی استان مصمم است این مشکل حل و فصل شود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان صبح سه شنبه در دیدار با مردم شهر دیزج دیز خوی اظهار کرد: شهر خوی از ابعاد مختلف دارای پتانسیل‌های بالقوه است و به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان متحول می شود.

معتمدیان ادامه داد: تمرکز و توجه مسئولین استان به پیشرفت و آبادانی است با وجود صد کیلومتر مرز مشترک با ترکیه می‌توانیم نقش آفرینی در اشتغال و توسعه اقتصاد استان ایفا کنیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: وجود زیر ساخت‌های مناسب ازجمله وجود قطار، فرودگاه می‌تواند توان توسعه استان را شتاب دهد، امسال مجوز پروژه تصفیه خانه فاضلاب این شهر اخذ و با توان مضاعف احداث خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به شهر دیزج دیز که مهد قالی بافی در استان بشمار می‌رود گفت: تمام قالی بافان باید تحت چتر حمایت بیمه قرار بگیرند. بحث تضمینی خرید تولیدات قالیبافان را در دست اقدام داریم و تسهیلات کم بهره از صندوق کارآفرینی امید در اختیار قالیبافان قرار می گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای تأمین سرمایه در گردش جهت اشتغال زایی وام‌های کم بهره‌ای برای چرخه تولید اعطا خواهد شد.

او با اشاره به ایجاد درآمدهای مستمر و ثابت از طریق فعالیت‌های اقتصادی شهرداری‌ها گفت: باید بسترهای ایجاد درآمدهای ثابت برای شهرداری‌ها حمایت می‌کنیم و با توجه به کمبود ماشین آلات سنگین برای شهرداری دیزج دیز سهمیه ماشین آلات بزودی به شهرداری این شهر تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است؛ استاندار آذربایجان غربی صبح امروز سه شنبه در دوازدهمین سفر شهرستانی خود با استقبال مسئولان شهرستان وارد خوی شد.

او در این سفر ۲ روزه ضمن دیدار با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای شهرستان خوی، در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این شهرستان نیز بازدید خواهد کرد. نشست با منتخبین اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان، خانواده شهدا دیدار و آخرین وضعیت پایانه مرزی رازی را بررسی خواهد کرد.

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با محوریت شهرستان خوی به ریاست استاندار آذربایجان غربی، پایان بخش این سفر دو روزه خواهد بود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

دانش آموزان آذربایجان غربی همچنان اسیر وعده های حذف مدارس کانکسی

مدارس کانکسی و دارای بخاری نفتی هنوز در مهاباد جمع آوری نشده اند!

کد خبر 33681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha