الفاظ تکراری آمریکا در برخورد با تهدیدهای ترکیه علیه کردها

سرویس جهان- ابراز نگرانی، نابودی دستاورد جنگ علیه داعش و لزوم پایبندی ترکیه به آتش بس 2019 در سوریه، عبارات تکراری مقامات آمریکا در برابر تهدیدهای روزافزون ترکیه به انجام عملیات نظامی علیه کردهای سوریه است. این عبارات، عینان توسط مقامات دولت دونالد ترامپ در سال 2019 نیز بیان شد اما مانع از حمله ترکیه نشد.

به گزارش کردپرس، از زمان تهدید ترکیه در دوه هفته پیش به انجام سومین عملیات نظامی علیه کردهای سوریه، مقامات ارشد آمریکایی نگرانی خود را از این موضع ابراز کرده اند. بیشتر آنها خواستار پایبندی ترکیه به توافق آتش بس 2019 بوده و از این که عملیات نظامی افراد بیشتری را آواره کرده و یا روی مبارزه با داعش تاثیر بگذارد هشدار داده اند.

وقتی خبرنگاران در هفته های اخیر، از سخنگویان وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره موضع آمریکا نسبت به عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه سوال کرده اند همان عبارات تکراری را در پاسخ شنیده اند.

شب گذشته در مورد ادامه تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه از ند پرایس، سخنگوی وزرات خارجه سوال شد. او پاسخ تکراری آمریکا نسبت به این موضوع را بیان کرد و گفت: ما از ترکیه می خواهیم به توافق 2019 در مورد رعایت آتش بس در شمال سوریه و عدم انجام عملیات نظامی جدید در شمال شرق سوریه پایبند بماند، ما هر گونه تشدید فعالیت نظامی در خطوط تماس را محکوم می کنیم و از همه طرفین می خواهیم آتش بس را رعایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این مسئله که مقامات دولت ترامپ نیز عین عبارات دولت بایدن را در مواجهه به تهدید ترکیه علیه کردهای سوریه استفاده کردند اما این اظهارات مانع حمله ترکیه نشد، گفت: من میخواهم خوشبین باشم. ما نگرانی جدی خود را درباره از سر گیری تهاجم نظامی در شمال شرق سوریه به متحدان ترکمان اعلام کرده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکی از پیامدهای حمله احتمالی ترکیه به کردهای سوریه را ایجاد مانع بر سر حل سیاسی بحران سوریه دانست.

کد خبر 33675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha