٣٠ هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد دیدن کردند/ دریاچه سد بیشترین بازدید را ثبت کرد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: از ۱۱ تا ۱۴ خرداد ۲۹ هزار و ۸۵۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید داشته‌اند.

ناصر صدفی به خبرنگار کردپرس گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۵۰ نفر از جاذبه‌های انسانی، ۹ هزار نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۴ هزار و ۵۱۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۹۸۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۴۰۷ نفر از جاذبه‌های فرهنگی دیدن کرده‌اند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد افزود: در ٤ روز گذشته بیشترین آمار بازدید با ۱۰ هزار نفر از سد مهاباد، ٨ هزار نفر از بازارچه های تجاری، ٥ هزار نفر از غار آبی – تاریخی سهولان و ۵۰۰ نفر از تالاب بین المللی کانی برازان انجام شده است.

او ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان مانند هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان و واحدهای بوم‌گردی اقامت یافته‌اند و یک هزار و ۲۰۰ نفر از اقامتگاه‌های موقت اعم از کمپ، کانکس و چادر اسکان داشتند.

بازدید ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری پیرانشهر

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر هم از بازدید ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان طی روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد خبر داد.

سلیمان بشیری افزود: مسافران در این مدت از مکان‌هایی مانند تفرجگاه پردانان، روستای خورنج، سد سیلوه، سد کانی‌سیب و بازارچه پیرانشهر بازدید کرده‌اند.

به گفته رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر؛ در این مدت ۱۵۰ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اقامت یافته و ٢ هزار نفر در نیز پارک‌ها و تفرجگاه‌های این شهرستان اسکان یافتند.

کد خبر 33581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha