تهدید اردوغان را جدی می گیریم / چراغ سبزهایی گرفته است

سرویس سوریه – سخنگوی YPG با جدی دانستن تهدید حملۀ نظامی حکومت ترکیه به کردستان سوریه، از آمادگی این گروه برای جنگی متفاوت خبر داد.

به گزارش کردپرس، نوری محمود سخنگوی یگان های مدافع خلق (YPG)، تهدید حملۀ نظامی ترکیه به مناطق شمال و شمال شرقی سوریه را جدی ارزیابی کرد

محمود در گفتگو با فرات نیوز تأکید کرد YPG تهدید حکومت ترکیه را جدی می گیرد و دربارۀ دلایل آن گفت: «دلیل نخست این است که حکومت ترکیه دیگر نمی تواند بحران های خود را کنترل کند. دلیل دیگر نیز این است که شمال و شرق سوریه می تواند از انقلاب دموکراتیک خود محافظت کند و به الگویی برای کل سوریه تبدیل شود. این مانعی است برای پروژه های فاشیستی و جهادی [رئیس جمهور ترکیه رجب طیب] اردوغان. بنابراین، احتمال یک حملۀ دیگر بسیار بالا است.»

سخنگوی YPG دربارۀ موافقت احتمالی قدرت های خارجی با حملۀ نظامی جدید ترکیه به کردستان سوریه گفت: «اردوغان بدون تردید نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا دست به این حمله بزند. ترکیه نامزد عضویت در اتحادیۀ اروپا و عضو ناتو است و می خواهد از این موضوع بهره برداری کند. مطمئناً اردوغان اگر فرصتی بیابد حمله خواهد کرد و مشخص است که از برخی طرف ها چراغ سبزهایی گرفته است.»

محمود تأکید کرد که هدف ترکیه چیزی بیش از کردستان سوریه است و خطری است که کل منطقه را تهدید می کند. وی در این باره افزود: «اینک مناطق کردنشین روژاوا هدف نخست اشغال گران هستند، اما پس از آن نوبت به حلب، موصل و کرکوک نیز خواهد رسید.»

سخنگوی YPG در پایان با اشاره به تجربۀ جنگ های عفرین، سرکانی و گری سپی، تأکید کرد که جنگ احتمالی بعدی متفاوت خواهد بود و YPG به شیوه ای جدید با تهاجم نظامی مقابله خواهد کرد. وی گفت: «نیروهای ما از جنگ های عفرین، سرکانی و گری سپی تجربۀ خوبی کسب کرده و بر همین اساس خود را سازماندهی کرده اند تا بتوانند از منطقه دفاع کنند. اگر جنگ آغاز شود، مانند جنگ عفرین یا سرکانی و گری سپی نخواهد بود، بلکه شیوه، اراده و عزمی متفاوت در مقابل آن روی خواهد نمود.»

کد خبر 33299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha